22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26).
Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí majiteľa 32,2 centov. Celkovo je Dacia v kategórii značiek bezkonkurenčná.
ADAC zverejnil prehľad prevádzkových nákladov väčšiny nových automobilov, ktoré sú v súčasnosti v ponuke v Nemecku, pričom ide o 1 200 modelov. Ide o bohaté poznatky pre všetkých, ktorí si plánujú v blízkej budúcnosti kúpiť nové auto. Môže byť užitočný aj pri výbere ojazdeného vozidla, keďže mnohé z modelov zaradených do rebríčka sú na trhu už dlhší čas.
Najlacnejšie autá na prevádzku. Nemci vypočítali všetko
Dôležité je, že nejde len o porovnanie nákupných cien alebo spotreby paliva. Nemci so svojou typickou dôkladnosťou zohľadnili takmer všetky kalkulovateľné výdavky. Do úvahy sa brali napríklad: strata hodnoty (na základe cenovej ponuky Deutsche Automobil Treuhand), spotreba paliva, náklady na servis, poistenie, cestná daň, výdavky na typické opravy (napr. brzdové kotúče a doštičky).
Z pohľadu slovenských kupujúcich môže výsledok ovplyvniť nemecká cestná daň a vyššie náklady na poistenie ako na Slovensku. Na druhej strane, špecialisti ADAC vo svojich výpočtoch zohľadnili aj také otázky, ako sú hodinové sadzby v ASO jednotlivých výrobcov, výmena pneumatík (pozor na nezvyčajné rozmery!) a frekvencia servisných prehliadok.
Výpočty zahŕňali napríklad aj jednorazovú výmenu batérie, doplnenie AdBlue pre dieselové motory a dokonca aj náklady na drobné opravy, ako je výmena žiaroviek. Konečný predpoklad bol jednoduchý. Kúpime si úplne nové auto a budeme s ním jazdiť nasledujúcich päť rokov, kým nedosiahne 75 000 km. To je – podobne ako v slovenských prevádzkových podmienkach – 15 000 km ročne. Výsledky?
Dacia prekonala konkurenciu. Koľko nás auto v skutočnosti stojí?
Vzhľadom na celkové náklady na vlastníctvo je Dacia víťazom rebríčka ADAC, ktorý zahŕňa približne 1 200 vozidiel. Dôležité je, že tento výsledok nie je len výsledkom nízkych cien alebo nákladov na tankovanie (väčšina modelov s továrensky montovaným LPG), ale aj vysokých zostatkových hodnôt.
Napríklad mesačná strata hodnoty novej Dacie Duster s motorom 1.0 a továrenskou plynovou inštaláciou je podľa ADAC 200 EUR. Pre porovnanie, v prípade základného modelu Peugeot 2008 1,2 l je to 317 EUR a v prípade Renault Captur TCe LPG Evolution 262 EUR. Podobne – približne 265 eur – sa mesačne minie aj pri Škode Kamiq 1,0 TSI Essence, až 346 eur pri Suzuki Vitara.
Najlacnejším novým vozidlom v Nemecku bola nakoniec základná verzia modelu Dacia Sandero TCe ECO-G Essential (s plynovou inštaláciou). Po zohľadnení všetkých nákladov stojí v súčasnosti prejdenie 1 km s týmto vozidlom 32,2 centov. Hneď za ním nasledoval – jediný elektrický model v prvej tridsiatke – základný variant modelu Dacia Spring s výsledkom 33,5 centov na kilometer. Podobné výsledky zaznamenali aj: Dacia Sandero SCe 65 Essential – 33,8 centov na kilometer Dacia Sandero Steepway TCe 100 ECO-G Essential – 34,9 centov na kilometer. Za zmienku stojí aj vynikajúci výsledok novej Dacie Duster ECO-G Essential 39,1 centov na km.
Zoznam najlacnejších áut na údržbu. Je to ako návšteva múzea
Zoznam najlacnejších áut na údržbu v Nemecku je veľmi zaujímavým čítaním, najmä v súvislosti s úpravami cien ohlásenými na začiatok roka v dôsledku nových pokút za emisie CO2. Dá sa predpokladať, že mnohé z áut na vrchole zoznamu čoskoro zmiznú z ponuky.
Medzi najlacnejšími autami na údržbu sú napríklad modely ako napr:
- Mitsubishi Space Star 1,2 l Basis – 35,5 centov na km (v ponuke od roku 2012)
- Mazda 2 1,5 l SKYACTIV-G 75 Prime-Line – 37 centov na km (v ponuke od roku 2014)
- Hyundai i10 1,0 l Select – 38,8 centov na km (v ponuke od roku 2015, motor z predchodcu)
- Hyundai i10 1,2 l Trend – 41,7 centov na km
- Kia Picanto 1.0 l Edition 7 – 37,6 centov na km (v ponuke od roku 2017, motor od predchodcu)
- Kia Picanto 1,2 l Vision – 39,2 centov na km
- Fabia 1,0 l MPI Essence – 39,9 centov na km (v ponuke od roku 2021, motor od predchodcu)
- Volkswagen Polo 1,0 l – 39,3 centov na km (v ponuke od roku 2017, motor od predchodcu).
Nechýbali ani prekvapenia. Napríklad základný Mini Cooper E Essential Trim (45,6 eurocentov na km) len o chlp zaostáva za Opel Corsa 1,2 l DI Turbo Edition (45,9 eurocentov na km) a základným Mitsubishi ASX 1,0 Turbo Basic (45,2 eurocentov na km).
Lacný dopravný prostriedok
Spomedzi automobilov zo segmentov A a B si pozornosť tých, ktorí hľadajú lacný dopravný prostriedok, nepochybne zaslúžia aj nasledujúce vozidlá:
- Mitsubishi Colt 1.0 l Basis – 38,1 centov na km
- Mazda 2 1,5 l e-SKYACTIV-G M Hybrid Center-Line – 40,4 centov na km
- Renault Clio SCe Evolution – 41,8 centov na km
- Renault Clio TCe LPG Evolution – 41,8 centov na km
- Honda Jazz 1,5 l i-MMD e:HEV Elegance e-CVT – 46,7 centov na km
- Seat Arona 1,0 l TSI Reference – 42,3 centov na km
- Seat Ibiza 1,0 l TSI Reference – 40,0 centov na km
- Škoda Fabia 1,0 l TSI Essence – 40,7 centov na km
- Suzuki Swift 1,2 l Dualjet Hybrid Club – 41,3 centov na km
- Toyota Aygo X 1,0 l Play – 37,3 centov na km
- Toyota Yaris 1,5 Hybrid 116 Comfort CVT – 44,1 centov na km
Najlacnejšie kompaktné autá na údržbu
Pre tých, ktorí hľadajú rodinné auto, uverejňujeme aj zoznam niektorých najlacnejších – podľa ADAC – kompaktných áut. Zaujímavé je, že aspoň v nemeckých podmienkach sa Golf s 1,5-litrovým motorom TSI ukazuje ako lacnejšia voľba než napríklad hybridná Toyota Corolla s 1,8-litrovým motorom.
- Škoda Octavia 1,5 l TSI ACT Essence – 49,3 centov na km
- Škoda Octavia Combi 1,5 l TSI ACT Essence – 48,9 centov na km
- Škoda Scala 1,0 l TSI Essence – 44,6 centov na km
- Volkswagen Golf 1,5 l TSI – 49,2 centov na km
- Toyota Corolla 1,8 l hybrid Comfort – 53,2 centov na km
- Focus Active 1,0 l EcoBoost Hybrid – 57,2 centov na km
- Kia Ceed 1,0 T-GDI Vision – 49,6 centov na km
- Kia Ceed 1,5 T-GDI Vision – 51,4 centov na km
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!
SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!
Warren Buffett neinvestuje do hocikoho: Prečo BYD valcuje USA a Európu?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.