23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT).
Kórejci poodhrnuli oponu z nového Hyundai Ioniq 9. Tento sedemmiestny elektromobil je absolútnym vrcholom modelového radu značky.
Od Hyundai sme už poznali Konu Electric, Ioniq 5 s retro štýlom, veľmi elegantný Ioniq 6 a nedávno aj malý a cenovo dostupný Inster. Teraz sa teda na opačnom konci spektra pridáva Hyundai Ioniq 9 (a nie Ioniq 7).
Hyundai Ioniq 9 ako technický brat modelu Kia EV9
Možno ste už videli technického brata modelu Ioniq 9, Kia EV9, ako jazdí po ulici. Koniec koncov, vďaka svojmu nezvyčajnému dizajnu a mohutným proporciám je EV neprehliadnuteľný. Nepáčia sa vám hranaté línie EV9, ale túžite po elektrickom šesť- alebo sedemmiestnom aute? Potom by tento nový Hyundai mohol byť pre vás.
Ioniq 9 má rovnako pozoruhodný vzhľad, hoci sa od EV9 výrazne líši. S dĺžkou 5,06 metra je o niekoľko centimetrov dlhší ako Kia. Dalo by sa povedať, že na palube je ešte viac priestoru. Ale to sa ešte uvidí. Koniec koncov, línia strechy je dosť zaoblená. Sme zvedaví, aký je život v treťom rade sedadiel.
Batožinový priestor
Hoci sa do EV zmestí šesť až sedem osôb, stále je k dispozícii 620 litrov batožinového priestoru. To je podstatne menej ako 828 litrov, ktoré získate pri EV9 so zdvihnutými všetkými radmi sedadiel. Po sklopení tretieho radu sedadiel vznikne v Hyundai batožinový priestor s objemom 1 323 litrov. Nechýba ani veľkorysý batožinový priestor s objemom 52 litrov. Vo variante s pohonom zadných kolies má tento úložný priestor pod predným vekom dokonca 88 litrov.
V šesťmiestnom usporiadaní sú dve samostatné sedadlá druhého radu sedadiel otočné, rovnako ako v modeli Kia EV9. Informačno-zábavný systém a digitálny prístrojový panel majú spoločný panel. Hyundai už vie, že obľúbené sú aj fyzické tlačidlá, takže našťastie nechýbajú ani tie. Štandardný audiosystém obsahuje osem reproduktorov a na želanie je k dispozícii zvukový systém Bose so 14 reproduktormi.
Verzie Hyundai Ioniq 9
EV9 je možno o niečo priestrannejší, ale Hyundai Ioniq 9 vás na plnú batériu dostane ďalej. Je to nielen vďaka jeho efektívne obloženej karosérii, ale aj vďaka väčšej batérii. Táto beštia má totiž kapacitu 110,3 kWh, čo pri dojazde Long Range RDW stačí na dojazd 620 km podľa WLTP. Táto verzia má výkon 218 koní a krútiaci moment 350 Nm.
Verzia Long Range AWD má aj menší elektromotor s výkonom 95 k na prednej náprave. Vďaka tomu je o niečo plynulejší, ale na naozaj rýchlu akceleráciu potrebujete verziu Performance AWD. Tá má elektromotor s výkonom 218 k na prednej aj zadnej náprave. To mu dáva dostatok výkonu na šprint z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy.
Rýchle nabíjanie s výkonom 350 kW
Bude chvíľu trvať, kým sa tá veľká batéria naplní, však? Nie je to také zlé. Na schopnom póle jednosmerného prúdu dosahuje Hyundai Ioniq 9 rýchlosť nabíjania neuveriteľných 350 kW. Napriek jeho veľkosti potom môžete batériu nabiť z 10 na 80 percent len za 24 minút.
Ťažná hmotnosť 2 500 kilogramov
„Ioniq 9 vyniká aj svojimi mimoriadnymi ťažnými schopnosťami. V režime jazdy s prívesom vozidlo automaticky rozpozná hmotnosť prívesu a podľa toho upraví odhadovaný dojazd,“ píše značka vo svojej tlačovej správe. Maximálna hmotnosť ťahaného prívesu 2 500 kg je pôsobivá, ale nie nevyhnutne výrazná. Prinajmenšom nie v porovnaní s úzko súvisiacim modelom EV9, ktorý uvádza rovnaké údaje.
Zaujal vás nový vlajkový model Hyundai? Potom budete musieť byť chvíľu trpezliví. Ioniq 9 bude uvedený na kórejský a americký trh v prvej polovici roka 2025. Potom príde na rad Európa.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Mazda CX-60: Elegancia a inovácie, ktoré presiahnu vaše očakávania!
Citroën 2025: Všetky pripravované modely
Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.