26.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Agilná elektrická štvorkolka Mobilize Duo, nástupca Renault Twizy, prichádza s mnohými vylepšeniami, no zachováva svoj mestský charakter. Podobne ako jeho predchodca, aj Duo ponúka dve sedadlá v rade za sebou, no teraz má navyše dvere a voliteľne aj klimatizáciu, čo zvyšuje jeho praktickosť.
Mobilize Duo pokračuje v odkaze Renault Twizy, prvej masovo predávanej elektrickej štvorkolky. Na rozdiel od modelov ako Citroën Ami či Fiat Topolino, ktoré patria do kategórie ľahkých štvorkoliek L6e (s maximálnou rýchlosťou 45 km/h a vodičským oprávnením od 14 rokov), Duo je k dispozícii aj v ťažšej kategórii L7e. Táto verzia, s výkonom 16 k a maximálnou rýchlosťou 80 km/h, si vyžaduje vodičský preukaz.
Napriek zmene značky, ktorú francúzska skupina Mobilize používa pre svoje služby mobility, Duo si zachováva DNA svojho predchodcu. Kompaktné rozmery (243 cm na dĺžku a 130 cm na šírku) umožňujú jednoduchú jazdu v hustej premávke a parkovanie na minimálnom priestore. Vylepšenia modelu zahŕňajú väčšiu batériu s kapacitou 10,3 kWh (oproti 6,1 kWh u Twizy), čo poskytuje priemerný dojazd až 160 km podľa výrobcu.
Tri verzie pre rôzne potreby
Základná verzia Mobilize Duo 45 stojí 9 990 eur a je ideálna pre mladších vodičov od 14 rokov. Okrem airbagu vodiča či vyhrievania čelného skla ponúka aj celoročné pneumatiky. Výkonnejšiu verziu 80 Pro s rýchlosťou do 80 km/h kúpite za 11 600 eur, zatiaľ čo za najvyššiu verziu 80 Evo z testu, s farebnými polepmi, vyhrievaným sedadlom vodiča a Bluetooth, zaplatíte 12 500 eur. Za klimatizáciu si priplatíte 1 000 eur a za rýchlejší nabíjací kábel Model 3, ktorý skráti čas nabíjania zo 5 hodín 28 minút na 4 hodiny 50 minút, zaplatíte 200 eur – obe možnosti odporúčame zvážiť.
Kompaktný dizajn so štýlom
Mobilize Duo si zachováva proporcie Renault Twizy, no jeho línie sú ostrejšie a dynamickejšie. Charakteristickým prvkom sú dvere otvárané smerom nahor, ktoré dodávajú vozidlu futuristický vzhľad, no nástup a výstup môžu byť trochu stiesnené. Niektoré diely, ako predný a zadný nárazník, sú navrhnuté symetricky, aby sa znížili výrobné náklady, no tieto detaily sú menej nápadné než u Citroënu Ami.
Pohodlie a jazdné vlastnosti
Interiér vozidla pôsobí minimalisticky – dve sedadlá umiestnené za sebou poskytujú vodičovi dostatok komfortu, no cestujúci vzadu má obmedzený priestor na nohy. Prístrojová doska ponúka jednoducho čitateľný 7-palcový digitálny panel so základnými ukazovateľmi a držiakom na smartfón. Odkladacie priestory však takmer úplne chýbajú.
Jazda s Mobilize Duo je dynamická a v meste mimoriadne svižná. Manévrovanie v premávke je vďaka kompaktným rozmerom ľahké, no riadenie je o niečo tvrdšie. Motor s výkonom 16 k postačí na mestskú jazdu, no pri vyšších rýchlostiach auto reaguje menej presne na riadenie, brzdy strácajú citlivosť a v kabíne počuť výraznejší hluk.
Tuhšie odpruženie prenáša nerovnosti vozovky do kabíny a vozidlo sa nehodí na diaľnice či rýchlostné cesty.
Solídna voľba do mesta
V reálnych podmienkach Mobilize Duo nedosahuje deklarovaných 160 km dojazdu, no 100 km pri bežnej jazde je stále nadpriemerných v porovnaní s konkurenciou. Mobilize Duo je tak ideálnym riešením pre tých, ktorí hľadajú štýlové, ekologické a kompaktné vozidlo do mestského prostredia.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Toto je niečo, čo ste ešte nevideli. Je to solárny skúter
Prelom v batériovej technológii: Ako CATL mení pravidlá hry pre elektromobily ešte pred rokom 2027
Xiaomi debutuje s inteligentnou platformou s výkonom 2 054 koní
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.