27.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AudiCityTV).
Takmer sme to uhádli: luxusné SUV Audi Q8 e-tron, známe svojimi štyrmi ikonickými kruhmi, má pred sebou posledné kapitoly. Ako prvý o tom informoval Automotive News Europe a správu potvrdil aj hovorca Audi. Podľa jeho vyjadrení sa výroba modelu, prebiehajúca v Bruseli, skončí na budúci rok.
Audi Q8 e-tron opustí trh.
Napriek tomu, že Q8 e-tron opustí trh, fanúšikovia značky sa môžu tešiť na jeho nástupcu. Hovorca zatiaľ nešpecifikoval, či bude novinka postavená na platforme Premium Platform Electric (PPE) alebo na modernejšej Scalable Systems Platform (SSP), podobne ako Audi Q6 e-tron. Informácie o novom modeli sa začali objavovať už na jeseň, pričom podľa dostupných správ by sa mohol vyrábať v Mexiku od roku 2026.
Aktuálny model Q8 e-tron však definitívne opustí výrobné linky v Bruseli už vo februári 2025.
Dôvodom konca je slabší dopyt, najmä na trhu v Číne, kde predaje nedosiahli očakávané čísla. Naopak, v Nemecku sa model tešil solídnemu záujmu – počas prvých desiatich mesiacov tohto roka sa predalo takmer 4 200 kusov a za celý minulý rok to bolo takmer 10 000. Tým sa Q8 e-tron stal druhým najpredávanejším elektrickým modelom Audi v krajine, hneď po Q4 e-tron.
Výrobné v Bruseli, kde pracuje približne 3 000 zamestnancov a ročne sa vyrobí okolo 50 000 áut, čelilo viacerým výzvam. Blízkosť mesta a vysoké logistické náklady komplikovali modernizáciu závodu. Audi údajne hľadalo kupca, pričom záujem prejavili aj spoločnosti ako Nio či výrobca úžitkových vozidiel, no nakoniec sa obchod neuskutočnil.
Model sa premenoval na Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron bolo pôvodne predstavené v roku 2019 pod názvom Audi e-tron. Po facelifte a technických vylepšeniach v novembri 2022 sa model premenoval na Q8 e-tron. Postavený bol na platforme MLB Evo, ktorá je základom aj pre iné väčšie modely Audi, ako A4, A5 alebo Q5, ale aj pre Lamborghini Urus. S dĺžkou 4,92 metra konkuroval modelom ako Volvo EX90, Polestar 3, Mercedes EQE SUV a BMW iX.
Q8 e-tron bol dostupný výlučne s pohonom všetkých kolies a dvoma alebo tromi elektromotormi. Zaujímavosťou je použitie asynchrónnych motorov (ASM) pri pohone. Intenzitu rekuperácie si vodič mohol nastaviť v troch stupňoch pomocou páčiek na volante. Vozidlo ponúkalo batérie s kapacitou 95 kWh (89 kWh netto) alebo novú batériu s kapacitou 106 kWh s chemickým zložením NCA (nikel, kobalt, hliník). Okrem klasickej verzie Q8 e-tron bola v ponuke aj verzia Sportback s elegantným kupé dizajnom.
Audi Q8 e-tron sa definitívne lúči. Tento model, ktorý si svoj priestor na trhu našiel, no v Číne sklamal očakávania, už nie je možné objednať. Jeho výroba sa ukončí vo februári 2025. Napriek tomu, že v Nemecku dosahoval dobré predaje, technologická zastaranosť a vysoká spotreba energie (až 28 kWh na 100 km) ho odsunuli do úzadia. Dobrou správou však je, že Audi už chystá menšie, no technicky vyspelejšie SUV Q6 e-tron. Na ďalšie veľké elektrické SUV od Audi si však budeme musieť počkať minimálne do roku 2027.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Toto sú autá budúcnosti od BYD – Špičkový výkon, skvelé ceny a technológie, ktoré vás ohúria!
Legenda sa vracia: Ikonický Citroën SM v modernej podobe poháňanej Maserati V6!
Mazda predstavuje model, ktorý by mohol nahradiť jej bizarné elektrické SUV MX-30
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.