28.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia).
Spoločnosť Rivian intenzívne plánuje svoj vstup na európsky trh, a to ešte pred koncom tohto desaťročia. So sebou prinesie dva nové modely elektromobilov. Avšak, tieto vozidlá by mohli doraziť bez zásadnej technológie, čo by mohlo ohroziť ich konkurencieschopnosť v regióne.
Prenikanie na vyspelý a náročný európsky trh si vyžaduje dôkladnú analýzu a strategické rozhodnutia. Akékoľvek zaváhanie by mohlo mať vážne následky, podobne ako v prípade General Motors, ktorý sa v roku 2015 rozhodol z Európy stiahnuť po rokoch pôsobenia. Pre spoločnosti, ktoré nemajú taký rozsiahly vplyv, je riziko neúspechu ešte väčšie.
Medzi automobilky, ktoré sa pripravujú na debut v Európe, patrí aj Rivian. Táto americká značka sa neúnavne pripravuje na vstup na jeden z najprestížnejších automobilových trhov sveta. Umožniť by to mala významná investícia od Volkswagen Group, ktorá do spoločného podniku s Rivianom vložila 5,8 miliardy dolárov.
Podstatné však nie je len to, že Rivian prichádza do Európy, ale aj spôsob, akým tento krok uskutoční. Generálny riaditeľ spoločnosti RJ Scaringe nedávno na stretnutí s viacerými médiami odhalil niekoľko detailov o plánoch značky. Tému bližšie rozvinuli aj odborníci z portálu InsideEVs, ktorí priniesli dôkladný pohľad na to, čo nás môže čakať.
Rivian pripravuje na európsky trh modely R2 a R3, avšak s určitým obmedzením.
Na trh dorazia dva nové modely, R2 a R3. Hoci značka zatiaľ neprezradila všetky detaily o týchto vozidlách, očakávalo sa, že budú vybavené modernou 800-voltovou alebo dokonca 900-voltovou elektrickou architektúrou. Ako sa však zdá, tieto očakávania sa nenaplnia.
Scaringe vysvetľuje, že „800-voltová architektúra prináša mnoho výhod“, najmä v prípade väčších batérií, kde významne skracuje dobu nabíjania. Priznáva však, že pre menšie a cenovo dostupnejšie modely, ako je R2, sa tento krok z pohľadu nákladov nevypláca. „Optimalizovali sme R2 tak, aby ponúkal výborný výkon za konkurencieschopnú cenu. Na takto kompaktných vozidlách nie je vyššie napätie také kľúčové,“ dodal.
R2 a R3 tak pravdepodobne ponesú elektrickú architektúru na úrovni približne 400 V. Na druhej strane, väčšie modely R1 podľa Scaringeho postupne prejdú na 800- alebo 900-voltové systémy, keďže ich väčšie batérie a náročnejšie potreby nabíjania si to budú vyžadovať.
Generálny riaditeľ zároveň zdôrazňuje, že „aj pri 400-voltovej architektúre je možné dosiahnuť čas nabíjania medzi 10 % a 80 % pod 20 minút,“ čo je pre väčšinu zákazníkov viac ako uspokojivé.
Modely R2 a R3 by mali byť uvedené na americký trh niekedy v rokoch 2027 alebo 2028. Do Európy by sa mohli dostať krátko nato. Zostáva otázkou, či si Rivian počas tohto obdobia znovu neprehodnotí svoje rozhodnutia a nevybaví tieto modely pokročilejšími technológiami, aby posilnil svoju pozíciu na jednom z najkonkurenčnejších trhov sveta.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Šokujúce odhalenie: Prečo má táto značka najvyššiu mieru smrteľných nehôd zo všetkých áut?
Toto nie je sci-fi – Mercedes práve predstavil technológie, ktoré zmenia každé auto na planéte!
Najlepšie hybridy na trhu: Cenovo dostupné, ekologické a ideálne pre mestské jazdenie!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.