29.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bugatti).
Hoci má značka Bugatti za sebou bohatú históriu plnú rýchlostných rekordov, pred niekoľkými rokmi oznámila, že sa už nebude usilovať o ďalšie. Tento „oddych“ však netrval dlho. Len nedávno sa Bugatti Mistral zapísal do histórie, keď sa stal najrýchlejším kabrioletom na svete s dosiahnutou rýchlosťou 453,91 km/h.
Bezpečnosť je najvyššou prioritou
Značka hyperšportových áut má však už teraz pred sebou nový cieľ: prekročiť hranicu 500 km/h. To však nie je jednoduchá úloha – a nie kvôli motoru, ktorý je viac než schopný túto výzvu zvládnuť, ale kvôli pneumatikám.
Ako odhalil Mate Rimac, generálny riaditeľ spoločnosti, tím Bugatti úzko spolupracuje s odborníkmi z Michelinu. Rimac spomenul, že počas rozhovoru s inžiniermi Michelinu sa pýtal na zvládnuteľnosť tejto rýchlosti. „Presne o tom sme diskutovali,“ povedal.
„Keď som sa rozprával s ľuďmi z Michelinu, ktorí sú špecialistami na vysokovýkonné a pretekárske pneumatiky, kládol som otázky ako: ‚Čo všetko zvládnete? Kde sú hranice?‘ Jedna z mojich otázok bola: ‚Aké je maximálne statické zaťaženie na prednej a zadnej náprave pri rýchlosti nula kilometrov za hodinu?‘ Na čo mi odpovedali: ‚Prečo sa na to pýtate?‘ Niektorí technicky zameraní zákazníci by možno pochopili, prečo sa pýtam,“
– vysvetlil.
Rimac napokon dodal, že finálny cieľ bol stanovený jasne: „A ďalšia otázka znela: Môžeme na výsledkovú tabuľku maximálnej rýchlosti zapísať číslo začínajúce päťkou? Možno už čoskoro. Uvidíme…“
Zdá sa teda, že Bugatti už vykročilo na cestu za prekonaním hranice 500 km/h – výkon, ktorý by mohol dosiahnuť nový model Bugatti Tourbillon. Tento prvý elektrifikovaný model značky s plug-in hybridným systémom ponúkne výkon 1 800 koní a deklarovanú maximálnu rýchlosť 445 km/h.
Štandardne je vybavený 22-palcovými kolesami a pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2, no pre pokus o rekord bude potrebné vyvinúť špeciálne pneumatiky.
Nie je to prekvapujúce, keďže pri autách s takouto výkonnosťou je každý detail starostlivo premyslený. Stačí sa pozrieť na kolesá Bugatti Veyron, ktoré sú vyrobené z hliníka, vybavené vnútorným diskom pre podporu pneumatiky v prípade defektu a ich výmena zahŕňa röntgenové vyšetrenie, aby sa odhalila aj tá najmenšia trhlina. Cena? Až 30 000 eur vrátane pneumatík.
Pre Bugatti je to však len ďalší krok na ceste k prekonávaniu hraníc.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Mŕtvy uhol vás môže zradiť. Naučte sa rozpoznať skryté varovania na cestách!
Zahmlené sklá? Jednoduchý trik za 5 minút, ktorý vám ušetrí nervy a zvýši bezpečnosť na cestách!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.