Novinky, Správy, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Foton Tunland V9, čínsky pickup sa stáva veľkým (a mierne hybridným)

1.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@jaywalkur). S dĺžkou 5,62 m patrí Tunland V9 medzi najpôsobivejšie vo svojej triede. Má elektrifikovaný turbodieselový motor 2.0. Foton zdvojnásobuje svoj sortiment. Čínska značka, ktorá...

1.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@jaywalkur).

S dĺžkou 5,62 m patrí Tunland V9 medzi najpôsobivejšie vo svojej triede. Má elektrifikovaný turbodieselový motor 2.0.

S dĺžkou 5,62 m patrí Tunland V9 medzi najpôsobivejšie vo svojej triede.
Foto: youtube.com/@jaywalkur

Foton zdvojnásobuje svoj sortiment. Čínska značka, ktorá je súčasťou skupiny Eurasia Motor Company, predstavuje Tunland V9, veľký pick-up, ktorý sa nachádza nad modelom G7. Je to kríženec medzi typickým európskym stredne veľkým vozidlom a americkými plnohodnotnými nákladnými vozidlami, ako sú Ford F-150 alebo Ram 1500.

Esteticky príjemný a technológiami nabitý Tunland V9 bude k dispozícii začiatkom roka 2025.

Exteriér

S dĺžkou 5,62 m, šírkou 2,09 m a výškou 1,96 m je Foton Tunland V9 určite nápadný a je väčší nielen ako G7, ale aj ako mnohí možní konkurenti, napríklad Ford Ranger alebo Toyota Hilux. To samozrejme vedie k dôležitým výhodám z profesionálneho hľadiska, pričom ložná plocha má objem 1 379 litrov, čo je o niečo menej z hľadiska obratnosti.

Línie sú veľmi svalnaté, takmer americké, takže v prednej časti je estetický odkaz na Ram 1500 daný veľkou mriežkou chladiča a hranatými full LED svetlometmi. Počas tlačovej prezentácie však Tunland V9 priamo prirovnali k Fordu Ranger Raptor Ecoblue, hoci my vidíme skôr analógiu s modelom F-150.

Interiér

Interiér modelu Tunland V9 nadväzuje na pevný, škatuľový vzhľad exteriéru. Prístrojová doska má klasický vzhľad s plne digitálnym prístrojovým panelom a veľkým 14,6-palcovým centrálnym displejom infotainmentu (kompatibilným s Apple CarPlay a Android Auto). Z ktorého možno ovládať všetky funkcie pick-upu vrátane klimatizácie a ambientného osvetlenia.

Jazdné režimy sa dajú nastaviť na stredovom tuneli a kožené sedadlá majú elektrické nastavovanie a bedrovú opierku.

Motory

Foton ponúka Tunland V9 pri vstupe na trh len s 2,0-litrovým turbodieselom, ktorý produkuje výkon 160 k a 450 Nm, a obsahuje 48-voltový mild-hybridný systém. Pohonnú jednotku dopĺňa turbodúchadlo s variabilnou geometriou a vysokotlakový vstrekovací systém Common Rail od spoločnosti Bosch, pričom hybridný systém (ktorý tiež vyvinula spoločnosť Bosch) pridáva ďalších 80 Nm krútiaceho momentu počas zrýchľovania.

Navyše malý elektromotor zasahuje pri rozjazde, stúpaní do kopca a spomaľovaní. Aby podporil spaľovaciu jednotku a podľa odhadov spoločnosti Foton znížil spotrebu o 5 až 8 %. K dispozícii sú dve prevodovky: 8-stupňová automatická ZF s redukovanými prevodmi alebo 6-stupňová manuálna Zomax.

Vodič môže využívať pohon všetkých kolies v šiestich jazdných režimoch: Standard, Eco, Sport, Mud, Sand a Snow. Auto dokáže odviezť 645 kg nákladu a utiahnuť príves vážiaci 3 500 kg. Čo sa týka jazdy v teréne, Foton si poradí s brodmi do 70 cm a má 28° uhol nábehu a 26° uhol výjazdu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Legendárny model zmizne z trhu. Koncern Stellantis prepustí 2 500 ľudí

Spoločnosť Ford uvádza na trh verziu pick-up Ranger s pohonom PHEV.

Kia oficiálne predstavuje svoj prvý pick-up. Tasman oficiálne debutuje ako konkurent vozidiel Ranger a Hilux


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Brazílsky zázrak: Tisíce jazier uprostred bielych dún. Raj, o ktorom ste netušili

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tico Utiyama). Predstavte si, že kráčate po nekonečných bielych dunách, ktoré pripomínajú zasneženú krajinu. Zrazu sa pred vami objaví tyrkysové…

Prečo je prudké brzdenie pred cisternou ako hra s ohňom?

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/I am from Mykolayiv). Cisterny na cestách nevidíme každý deň, no keď ich stretneme, často si neuvedomujeme, aké riziká môžu…

Šéf Tesly pod paľbou: Muskove tweety a rozhodnutia vraj ničia značku

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Photo Agency). Elon Musk, ikonický podnikateľ a vizionár, čelí čoraz väčšiemu tlaku zo strany nielen verejnosti, ale aj vlastných akcionárov.…

Zdvihli vám stierače na parkovisku? Čo to môže znamenať a kedy hrozí trestné stíhanie?

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Anton Vakhrushev). Zdá sa to byť neškodné gesto, no zdvihnutie stieračov na aute môže mať prekvapivo vážne následky. Nie vždy…

Desivé dôsledky straty kolesa na ceste

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Peter Gudella). Jeden zdanlivo banálny problém môže mať fatálne následky. Strata kolesa na ceste nerobí problém iba vodičovi, ktorému chýba,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov