3.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@coolideas3272).
Trojkolesové vozidlá sú už samy o sebe výnimočné, no Dragonfly Three Wheeler sa dokáže odlíšiť dokonca aj medzi nimi. Jeho inovatívne usporiadanie pohonného systému prináša vylepšenia v oblasti trakcie a stability, čím posúva tento typ vozidla na novú úroveň.
Dragonfly je zatiaľ vo fáze funkčného prototypu, za ktorým stojí tím pod vedením amerického inžiniera Grega Kunscha. Ten má za sebou úspešnú kariéru v spoločnostiach Northrop Grumman a Huntington Ingalls Industries, kde sa podieľal na vývoji lietadlových lodí a jadrových ponoriek. Jeho odborné skúsenosti sú viditeľné aj na tomto unikátnom projekte.
Umožňuje usadiť dvoch pasažierov vedľa seba
Ako si môžete všimnúť na fotografiách, ide o trojkolesový „autocykel“ s homologáciou na cestnú premávku. Má celooceľovú karosériu postavenú v klasickej konfigurácii „tadpole“ – dve kolesá vpredu a jedno vzadu. Táto konštrukcia umožňuje usadiť dvoch pasažierov vedľa seba v najširšej časti vozidla, medzi prednými kolesami. Takéto riešenie znižuje ťažisko vozidla a zvyšuje jeho stabilitu pri prejazde zákrutami, aj pri vyšších rýchlostiach.
Kým väčšina trojkolesových vozidiel využíva pohon zadného kolesa, niektoré moderné modely experimentujú s pohonom predných kolies cez nábojové motory. Dragonfly však ide ešte ďalej a stal sa vôbec prvým trojkolesovým vozidlom na svete s pohonom predných kolies využívajúcim centrálnu pohonnú jednotku.
Greg Kunsch vysvetľuje, že pohon oboch predných kolies zdvojnásobuje trakciu, čo je kľúčové najmä pri výkonných motoroch. Dragonfly je momentálne vybavený 2,4-litrovým motorom DOHC, ktorý produkuje 200 koní. Motor je umiestnený blízko zadnej časti vozidla, no nie priamo na nej. Toto rozloženie zlepšuje rovnováhu a stabilitu celého vozidla.
Pohon predných kolies
Greg tiež poznamenáva, že pohon zadných kolies je u trojkolesových vozidiel populárny najmä kvôli jednoduchšej konštrukcii a nižším výrobným nákladom. Dragonfly však dokazuje, že pohon predných kolies môže ponúknuť výrazne lepšie jazdné vlastnosti.
Medzi ďalšie technologické vychytávky Dragonfly patrí manuálna 5-stupňová prevodovka, elektricky zdvíhaciu strechu (nahrádzajúcu tradičné dvere), odnímateľnú strechu, 8-bodové ochranné oblúky, posilňovač riadenia a pokročilý vzduchový podvozok s nastaviteľnou výškou.
Čo sa týka dizajnu, súčasný prototyp má ostro rezané línie, ktoré nepatria medzi najviac aerodynamické. Greg priznáva, že dizajn bol optimalizovaný pre zníženie nákladov a že finálna verzia bude pravdepodobne vyzerať inak. Pracuje tiež na vývoji plne elektrického modelu, či dokonca celej rodiny elektrických vozidiel. Napriek tomu neplánuje používať nábojové motory, ktoré podľa neho trpia dvomi zásadnými problémami.
„Prvý problém je neodpružená hmotnosť,“ vysvetľuje Greg. „Tieto motory vážia asi 18 kg, čo spôsobuje tvrdšiu jazdu a horšie zvládanie nárazov. Druhým problémom je, že nemajú dostatočne overenú históriu použitia vo veľkovýrobe. Zatiaľ ich nikto masovo nevyužíva.“
Kunsch neplánuje predávať Dragonfly priamo spotrebiteľom. Namiesto toho chce licencovať svoju technológiu iným výrobcom. Záujemcovia ho môžu kontaktovať prostredníctvom oficiálnej webovej stránky Dragonfly.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Najlepšie hybridy na trhu: Cenovo dostupné, ekologické a ideálne pre mestské jazdenie!
Kúpa auta? Pozor na tieto motory – vyhrali súťaže, ale priniesli viac škody ako úžitku!
Nissan Qashqai vytvoril svetový rekord v bungee jumpingu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.