3.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autohome6876).
Analyzujeme nové modely Mazda, ktoré prídu v roku 2025. Okrem modernizovaného modelu CX-60 by sa mohli objaviť ďalšie dva nové modely.
Po roku 2024 plnom noviniek sľubuje Mazda rok 2025 rovnako zaujímavý. Výrobca z Hirošimy údajne pracuje na dvoch najdôležitejších modeloch v celom svojom sortimente, a to na novej Mazde6 a budúcej generácii modelu CX-5.
Prvý z nich už bol ohlásený a predstavený (zatiaľ však nie v Európe), zatiaľ čo v prípade SUV by prvé podrobnosti mohli byť poskytnuté v novom roku. Okrem toho už bola ohlásená verzia CX-60 v roku 2025 MY.
- Nová Mazda CX-5
- Mazda CX-60 2025
- Mazda EZ-6
Nová Mazda CX-5
Mazda CX-5 je jedným z najpredávanejších modelov japonského výrobcu a je možné, že v roku 2025 sa dočkáme ukážok nového sériového modelu, ktorý príde – ako sa hovorí – v roku 2026.
Okrem tvaru SUV segmentu C sa ukáže aj výber motorov, pričom mnohé fámy poukazujú na možný debut plne hybridného benzínového pohonu.
Mazda CX-60 2025
Aktualizácia modelu CX-60 v roku 2025 zachováva tvar a motory, ktoré zostávajú 2,5-litrový plug-in hybridný benzínový motor s výkonom 328 k a 3,3-litrový mild-hybridný naftový motor s výkonom 200 k a 249 k.
Medzi hlavné zmeny patrí pridanie farby Zircon Sand Metallic a viac možností prispôsobenia interiéru. V ponuke sa objavili dve nové výbavy Homura Plus a Takumi Plus. Inžinieri zároveň modernizovali systém odpruženia, aby dosiahli lepšiu stabilitu a komfort pomocou citlivejších tlmičov a mäkších zadných pružín.
Mazda EZ-6
V Číne už začali prijímať nové objednávky, no európski predajcovia zatiaľ neinformovali o svojich plánoch. Hovorí sa o modeli EZ-6, duchovnom dedičovi Mazdy6. Japonský sedan s dĺžkou 4,92 m má ostrý vzhľad a tradičné proporcie, navyše s novým usporiadaním prístrojovej dosky. So 14,6-palcovým displejom infotainmentu a 50-palcovým head-up displejom s rozšírenou realitou.
V Číne sa Mazda ponúka v 100-percentnej elektrickej podobe a ako elektromobil s benzínovým predlžovačom dojazdu. V prvom prípade sú k dispozícii dve batérie s kapacitou 56,1 kWh a 68,8 kWh v kombinácii s elektromotorom s výkonom 258 k umiestneným vzadu, čo umožňuje maximálny dojazd 600 km v cykle CLTC.
Vozidlá EREV poháňa 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 95 k, ktorý slúži ako generátor pre elektromotor s výkonom 217 k. Elektrický dojazd je 210 km, zatiaľ čo celkový dojazd v cykle CLTC je 1 300 km. Či (a v akej podobe) sa ho dočkáme aj v našich končinách, sa ešte len uvidí.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
DS N°8: Prelomový elektrický crossover, ktorý kombinuje francúzsky šarm s futuristickým dizajnom!
Alfa Romeo 33 Stradale dosiahla v Nardò rýchlosť 333 km/h
Honda pred Číňanmi? Japonci na prahu výroby prelomovej technológie
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.