9.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Mercedes-AMG).
Z limitovanej série sa vyrobí len 250 kusov.
Len tomuto autu nehovorte SL. Inak by ste ho nemuseli dostať. Aj keď je to, samozrejme, rozpoznateľný Mercedes-AMG SL, len bez čelného skla, ale so svätožiarou v štýle Formuly 1. Vyrobí sa len 250 exemplárov modelu Mercedes-AMG PureSpeed. Finálna verzia je teraz vystavená, pravdepodobne sa rozširuje k privilegovaným zákazníkom za veľmi vysokú cenu. Cena sa zatiaľ drží v tajnosti.
Mercedes-AMG PureSpeed ako prvý model z vysoko limitovanej série Mercedes-Benz Mythos oslávi svoju svetovú premiéru na Veľkej cene Formuly 1 v Abú Zabí. Silne limitovaný alebo v preklade: Menej auta za viac peňazí. Mercedes však v tomto nie je sám – stačí si spomenúť na tisíce špeciálnych modelov Porsche 911.
Šéf AMG Michael Schiebe je určite nadšený:
„Mercedes-AMG PureSpeed je najpriamejší spôsob, ako zažiť výkon a potešenie z jazdy. Radikálne otvorená strecha ani čelné sklo neoddeľujú vodiča a predného spolujazdca od prírodných živlov. Vozidlo, cestu a krajinu môžete vnímať nefiltrovane všetkými zmyslami. PureSpeed tak spája tradičné silné stránky AMG: vysoko emocionálne a veľmi výkonné vozidlá, ktoré inšpirujú – na pohľad aj za volantom.“
Vysoko emocionálne. Chvályhodné po pomerne málo emotívnom C 63 s plug-in hybridom. Ale späť k modelu Mercedes-AMG PureSpeed:
Dizajn Speedstera charakterizuje kombinácia nízkej siluety, dlhej kapoty a veľmi nízko položenej prednej časti s výrazným žraločím nosom. Žraločia predná časť je trochu podobná prednej časti modelu Mercedes-AMG One so širokým nasávaním vzduchu a nápisom AMG, ako aj tmavou pochrómovanou hviezdou Mercedes.
Priehľadné deflektory vpredu
K tomu sa pridáva aerodynamicky optimalizovaná kapota. Dizajnéri umiestnili vpredu a po stranách malé, čiastočne priehľadné deflektory. Tie chránia vodiča a spolujazdca pred rušivými turbulenciami vzduchu.Aerodynamické, ostro tvarované viditeľné prvky z uhlíkových vlákien v spodnej časti vozidla tvoria výrazný kontrast k „zmyselným, oblým tvarom hornej časti vozidla“. Aerodynamicky optimalizované je aj veko batožinového priestoru a zadný difúzor. Ich dizajn zohľadňuje chýbajúcu strechu.
Dizajn 21-palcových kovaných hliníkových kolies charakterizuje karbónové obloženie prednej a zadnej nápravy. Zadné panely majú úplne uzavretý dizajn pre nižší odpor vzduchu. Predné panely zostávajú otvorené kvôli lepšiemu prúdeniu vzduchu a chladeniu bŕzd. Predné ráfiky s rozmermi 9,5 J x 21 palcov obsahujú pneumatiky 275/35 R 21. Na zadných ráfikoch s rozmermi 11,0 J x 21 palcov sedia pneumatiky 305/30 R 21.
Na bočných prahových lištách môžete vidieť precíznu prácu dizajnérskeho tímu vďaka aerodynamickým flitrom. Svalnaté ramená nad zadnými kolesami so širokým rozchodom kolies prechádzajú do veka batožinového priestoru a širokého zadného nárazníka.
Podvozok modelu PureSpeed tvorí hliníkový priestorový
Rám so samonosnou konštrukciou. Ďalšie materiály použité vo vozidle sú hliník, horčík, vláknové kompozity a oceľ. Okrem toho sú tu karbónové diely pre aerodynamické prvky na prednom a zadnom nárazníku a bočných prahoch, ako aj obklady za sedadlami.
Výsuvný zadný spojler je jedným z aktívnych aerodynamických prvkov. Mení svoju polohu v závislosti od rýchlosti jazdy, pozdĺžneho a priečneho zrýchlenia a rýchlosti riadenia v piatich rôznych uhlových polohách (od 90 km/h). V závislosti od polohy môže optimalizovať stabilitu jazdy alebo znižovať aerodynamický odpor.
Aktívna aerodynamika sa ukrýva aj v spodnej časti karosérie
Pred motorom. Karbónový profil váži dva kilogramy, reaguje na polohu pohonných programov AMG a pri rýchlosti 90 km/h sa automaticky vysunie smerom nadol približne o 40 milimetrov. Tým sa vytvára takzvaný Venturiho efekt, ktorý dodatočne nasáva vozidlo na cestu a znižuje vztlak na prednej náprave.
Dodatočné aerodynamické prvky na spodnej časti karosérie, podobné tým z modelu AMG GT 63 PRO, majú pomôcť kompenzovať vynechanie strechy a zlepšiť tak prítlak. Na prednej náprave sa nachádza aj zdvíhací systém, ktorý chráni exkluzívnu šelmu pred nepríjemnými obrubníkmi a podobne.
O pohon sa stará 4,0-litrový motor V8 biturbo s výkonom 585 k a 800 Nm – ako by to mohlo byť inak? Šprint z pokoja na 100 km/h zvládne za 3,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 313 km/h.
V 9-stupňovej prevodovke nahrádza menič krútiaceho momentu mokrá spojka. Okrem toho je teraz pohon všetkých kolies vo svete AMG štandardnou výbavou puristického roadstera. PureSpeed sa spolieha na podvozok s poloaktívnou, hydraulickou stabilizáciou náklonu. Aktívne hydraulické prvky nahrádzajú konvenčné mechanické stabilizátory. Na palube má aj riadenie zadnej nápravy.
Brzdenie štandardne zabezpečuje keramický kompozitný brzdový systém. Šesťpiestikové pevné strmene vpredu a jednopiestikové plávajúce strmene vzadu sú lakované čiernou farbou a sú na nich biele logá AMG.
Nielen esteticky zaujímavé: halo systém nahrádza konvenčné A-stĺpiky. Halo je súčasťou každého vozidla formuly 1 od roku 2018 a chráni hlavu vodiča v prípade nehody.
Systém PureSpeed tvorí oceľová rúrková konzola, ktorá sa vidlicovo spája s konštrukciou karosérie vozidla. K systému ochrany proti prevráteniu patria aj dve pevné tyče, ktoré zakrývajú lopatky za sedadlami. Aj tieto tyče patria ku konštrukcii karosérie. Dva úzke pásy LED nepriamo osvetľujú spodnú časť Halo.
PureSpeed nie je určený pre milovníkov nedotknuteľných účesov,
O tom, že svedčí aj prídavok dvoch aerodynamicky optimalizovaných prilieb. Sú lakované vo farbe vozidla a vybavené komunikačným systémom interkomu. Ten by mal vodičovi a spolujazdcovi vpredu umožniť zrozumiteľnú konverzáciu aj počas rýchlej jazdy. K interkomovému systému sa dajú pripojiť aj smartfóny, čo umožňuje prehrávanie telefónnych hovorov a hudby cez reproduktory v prilbe.
AMG vzdáva hold motoristickému športu aj mnohými ďalšími dizajnovými detailmi svojho luxusného špeciálu. Dve lopatky za sedadlami pripomínajú model 300 SLR.
Voliteľný balík motorsport styling ponúka lak s farebným gradientom od červenej Le Mans po grafitovo šedú s čiernym vzorom AMG. To odkazuje na farebnú schému víťazného vozidla Mercedes na sicílskych automobilových pretekoch Targa Florio presne pred 100 rokmi.
Toto pretekárske vozidlo bolo natreté na červeno – v tom čase to bola farba vyhradená pre talianske značky. Nemecké pretekárske vozidlá boli naopak tradične natreté na bielo. Červená farba mala zabrániť tomu, aby nemeckému vozidlu prekážali talianski motoristickí tifosi. Prevrat sa podaril: Dvojlitrový pretekársky Mercedes so štartovným číslom 10 prešiel cieľovou čiarou ako prvý, šoféroval ho Christian Werner. Štartové číslo „10“ sa nachádza aj na predných blatníkoch štýlového balíka Motorsport a odkazuje na víťazstvo spred 100 rokov.
Interiér je vyhotovený v bielej a čiernej farbe.
Sedadlá Performance sú vybavené funkciou multi-contour a klimatizáciou. Plocha za sedadlami je vyhotovená z uhlíkových vlákien. Ako sa na predpokladanú vysokú cenovú kategóriu sluší, interiér je na úrovni: podlahové rohože s vysokým vlasom, kožené obklady prahov a analógové hodinky IWC špeciálne navrhnuté pre toto vozidlo.
K dispozícii je aj špičkový 3D priestorový zvukový systém Burmester s 15 reproduktormi a výkonom 1 170 W. Tabuľka na stredovej konzole s nápisom „1 z 250“ označuje limitovanú edíciu modelu Mythos.
Aby bohovia počasia nešetrili vozidlo počas státia, súčasťou dodávky je ochranná plachta proti poveternostným vplyvom. Je natiahnutá cez interiér vrátane halo tradičným spôsobom a pripevnená k podbehom kolies. Každý zákazník dostane aj individuálne prispôsobený kryt interiéru vozidla AMG.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Mercedes oslavuje úspech vo Formule 1 špeciálnou edíciou AMG GT 63 Pro
Mercedes-AMG plánuje uviesť na trh elektrické SUV s výkonom 1 000 koní. Mohlo by konkurovať BMW XM
Nový Mercedes-AMG GT 63 S E Performance debutuje s výkonom viac ako 800 koní a 1 400 Nm
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.