10.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).
Automobilka Opel prechádza ťažkými časmi. V hlavnom závode v nemeckom Russelsheime bola zastavená výroba modelov Astra a Citroen DS4. Tento krok je súčasťou väčšej reorganizácie koncernu Stellantis, ktorý čelí prepadom predaja a kríze na európskom trhu. Čo čaká viac ako 1600 zamestnancov a aké zmeny prinesie budúcnosť?
Prečo Opel zastavil výrobu?
V hlavnom závode Oplu v Russelsheime utíchli stroje. Výroba modelov Opel Astra a Citroen DS4 bola úplne zastavená. Podľa vyhlásenia spoločnosti Stellantis, pod ktorú Opel patrí, ide o reakciu na klesajúci predaj automobilov a neistotu na európskom trhu. Tento krok je súčasťou plánovanej reorganizácie, ktorá má zlepšiť efektivitu výroby a konkurencieschopnosť firmy.
Čo čaká zamestnancov?
Viac než 1600 zamestnancov bolo dočasne poslaných na platené voľno, pričom závod plánuje prejsť na jednozmennú prevádzku. Tento režim má trvať minimálne do konca januára 2025. Spoločnosť zároveň oznámila, že spolu s radou zamestnancov intenzívne pracuje na optimalizácii procesov v rámci fabriky. Táto situácia však vyvoláva obavy, či sa zamestnancom podarí udržať si pracovné miesta.
Európsky trh motorizmu v problémoch
Koncern Stellantis, pod ktorý patria značky ako Opel, Peugeot, Citroen či Fiat, sa už dlhodobo pasuje s krízou na európskom trhu. V roku 2023 Opel dosiahol v Nemecku len 5,1 % podiel na trhu, pričom najväčšie prepady zaznamenali modely Corsa a Mokka. Aj napriek miernemu nárastu predaja modelu Astra bol dopyt po kompaktných automobiloch, ako je Citroen DS4, výrazne nižší. Táto situácia len podčiarkuje problémy, ktoré automobilový priemysel v Európe aktuálne zažíva.
Globálna kríza a jej dopad na Stellantis
Koncern Stellantis čelí problémom nielen v Nemecku, ale aj v iných európskych závodoch. V závode Mirafiori v Turíne bola nedávno pozastavená výroba na dôležitých linkách, pričom vo viacerých talianskych závodoch došlo k 25 % prepadom produkcie. Podobný scenár nastal aj v Anglicku, kde Stellantis plánuje zatvorenie závodu v Lutone.
Odchod prezidenta a neistá budúcnosť
Ťažkú situáciu koncernu ešte viac skomplikoval odchod prezidenta Carlosa Tavaresa, ktorý 1. decembra 2024 rezignoval kvôli rozdielnym názorom s vedením firmy. Dočasné vedenie prevzal výkonný výbor, no hľadanie nového CEO potrvá až do polovice roku 2025. Táto neistota môže mať výrazný dopad na strategické rozhodnutia spoločnosti.
Čo budúcnosť prinesie Oplu?
Automobilka Opel stojí pred veľkou výzvou. S poklesom predaja a reorganizáciou výroby bude musieť spoločnosť prehodnotiť svoju stratégiu, aby si udržala miesto na trhu. Situácia v Russelsheime je len jednou z mnohých ukážok, ako globálne problémy v motoristickom priemysle ovplyvňujú prácu tisícok zamestnancov.
Závod Opel v Russelsheime utíchla. Výroba modelov Astra a DS4 bola pozastavená kvôli reorganizácii a poklesu predaja.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Toto nikto nečakal: Ďalšia spoločnosť zatvára brány pre tisíce zamestnancov – čo to znamená pre trh?
Európsky automobilový priemysel v kríze. Masívne prepúšťanie tisícov ľudí. V čom je problém?
Zákaz spaľovacích motorov zrušený už v roku 2024?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.