Správy, Zaujímavosti, 2

Šialené ceny áut: Luca de Meo varuje, že nové vozidlá zdražejú až o 40%!

13.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Renault CEO Luca de Meo, známy ako otec Fiat 500 a vizionár Cupra, upozorňuje na desivú realitu: ceny nových áut v Európe prudko stúpnu....

13.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).

Renault CEO Luca de Meo, známy ako otec Fiat 500 a vizionár Cupra, upozorňuje na desivú realitu: ceny nových áut v Európe prudko stúpnu. A za všetkým stojí regulácia, čínska konkurencia a úpadok strednej triedy. Aký je osud automobilového priemyslu a našich peňaženiek?

Šialené ceny áut: Luca de Meo varuje, že nové vozidlá zdražejú až o 40%!
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Európa pod tlakom: Trh s autami dusí regulácia a čínska konkurencia

Na prestížnej konferencii v Bruseli Luca de Meo dramaticky vykreslil stav európskeho automobilového priemyslu. Rastúca regulácia, ktorá núti výrobcov prejsť na elektromobily, a závratné pokuty za neplnenie týchto cieľov tlačia ceny nových áut do výšin. A čínski výrobcovia, ktorí dominujú vo výrobe batérií, situáciu ešte zhoršujú. De Meo varuje: „Európa stráca svoju pozíciu!

„Európania si už autá nemôžu dovoliť.“

Zatiaľ čo regulácie tlačia ceny nahor, kúpna sila strednej triedy klesá. De Meo zdôraznil, že ceny nových vozidiel vzrastú až o 40 %. K tomu treba pridať náklady na parkovanie, pohonné hmoty či údržbu. Výsledok? Čoraz menej ľudí si môže dovoliť auto. „Ľudia nemajú z čoho šetriť,“ varuje.

Nedostupné malé autá: Kde sa stratili cenovo dostupné modely?

Malé autá, kedysi symbol úspornosti a efektivity, prakticky zmizli z európskeho trhu. De Meo otvorene hovorí o tom, že pri súčasnej regulácii je ich výroba technicky nemožná. Výrobcovia sú nútení zameriavať sa na drahšie modely, čím sa stávajú úplne neprístupnými pre priemerného spotrebiteľa.

Ako z toho von? Hľadanie rovnováhy je kľúčové

De Meo podporuje prechod na elektromobilitu, ale zároveň volá po väčšej flexibilite v reguláciách. Automobilový priemysel musí nájsť rovnováhu medzi ekologickými cieľmi a ekonomickou realitou. „Musíme ponúknuť autá, ktoré sú konkurencieschopné a dostupné,“ tvrdí.

Európske regulácie: Viac prekážok ako riešení?

Automobilky dnes čelia viac ako 100 zákonom, ktoré upravujú bezpečnosť, emisie či materiály. Prílišná byrokracia ale brzdí inovácie. De Meo navrhuje jednoduchšie a zrozumiteľnejšie pravidlá, ktoré umožnia rýchlejšiu adaptáciu na nové výzvy.

Luca de Meo: Vysoké ceny áut odrážajú zlyhanie európskej politiky.
Foto: youtube.com/@sycomoream8959

Spolupráca s Áziou: Cesta k záchrane?

Luca de Meo vidí budúcnosť v aliančných partnerstvách. Príkladom je dohoda medzi Stellantisom a čínskym lídrom vo výrobe batérií, CATL. Spoločne plánujú gigantickú továreň v Zaragoze s investíciou až 4,1 miliardy eur. Táto spolupráca by mohla byť kľúčom k obnove konkurencieschopnosti európskeho trhu.

Európsky automobilový priemysel na križovatke

Čelíme náročným časom. Pandémia, vojna na Ukrajine či energetická kríza ešte viac komplikujú situáciu. Jedinou cestou je nájsť rovnováhu medzi ekologickými cieľmi, udržateľnosťou a ekonomickou dostupnosťou. Dokáže Európa držať krok s Áziou, alebo stratí svoj náskok nadobro?

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

EÚ otvára peňaženku: 4,6 miliardy eur na čistú energiu a elektromobily

Katastrofa pre európske automobilky: Bankrot Northvoltu zastavuje elektrické sny!

Neuveríte, kto je skutočným kráľom vo výrobe pneumatík!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Najväčší vojnový kolos v dejinách Severnej Kórey je na ceste!

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/ValerioCNN). Severná Kórea opäť púta pozornosť svetovej verejnosti. Satelitné zábery odhalili stavbu najväčšieho a technologicky najpokročilejšieho vojnového plavidla v histórii…

Brazílsky zázrak: Tisíce jazier uprostred bielych dún. Raj, o ktorom ste netušili

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tico Utiyama). Predstavte si, že kráčate po nekonečných bielych dunách, ktoré pripomínajú zasneženú krajinu. Zrazu sa pred vami objaví tyrkysové…

Prečo je prudké brzdenie pred cisternou ako hra s ohňom?

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/I am from Mykolayiv). Cisterny na cestách nevidíme každý deň, no keď ich stretneme, často si neuvedomujeme, aké riziká môžu…

Šéf Tesly pod paľbou: Muskove tweety a rozhodnutia vraj ničia značku

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Photo Agency). Elon Musk, ikonický podnikateľ a vizionár, čelí čoraz väčšiemu tlaku zo strany nielen verejnosti, ale aj vlastných akcionárov.…

Zdvihli vám stierače na parkovisku? Čo to môže znamenať a kedy hrozí trestné stíhanie?

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Anton Vakhrushev). Zdá sa to byť neškodné gesto, no zdvihnutie stieračov na aute môže mať prekvapivo vážne následky. Nie vždy…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov