22.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechnologicVehicles).
Automobilový svet je plný inovácií, ale nový prevodový systém DB49 od spoločnosti Horse úplne mení pravidlá hry. Prvýkrát sa s ním stretneme v plug-in hybridnej novinke Renault Rafale, ktorá prinesie nielen vyšší výkon, ale aj revolučnú technológiu v oblasti prevodoviek. Tento unikát má potenciál priblížiť hybridnú technológiu širšiemu spektru motoristov.
Prevodovka novej generácie
Nový systém DB49 vyvinutý spoločnosťou Horse, čo je spoločný podnik značiek Renault a Geely, prináša revolúciu medzi prevodovkami. Ide o modernizovanú verziu modelu DB35, ktorý dnes slúži v populárnych modeloch Renault Clio, Captur či Austral. Hlavnou inováciou je integrácia dvoch elektrických motorov priamo do prevodovky. Týmto riešením sa eliminujú spojkové mechanizmy a systém dokáže generovať až 15 rôznych prevodových pomerov.
Ľahší, kompaktnejší a výkonnejší
DB49 nie je iba technologickým skvostom, ale aj praktickou výhodou. Oproti svojmu predchodcovi je ľahší o 99 kilogramov a zároveň je kompaktnejší, čo uľahčuje jeho montáž do hybridných vozidiel. Vďaka elektrickým motorom dokáže vyprodukovať výkon až 48 koní a krútiaci moment 470 Nm. Tieto parametre dokazujú, že hybridy sa už viac nemusia obávať straty výkonu oproti klasickým motorom.
Inteligentné riadenie pre lepšiu efektivitu
Srdcom tohto systému je Power Electronics Box (PEB) – elektronická jednotka, ktorá riadi celé fungovanie prevodovky. Táto sofistikovaná jednotka optimalizuje spotrebu energie z lítium-iónovej batérie, čím zabezpečuje dlhší dojazd a menšie zaťaženie batériových článkov.
Renault Rafale ako pionier technológie
Nový prevodový systém DB49 nájdeme po prvýkrát v hybridnom plug-in modeli Renault Rafale. Tento model kombinuje 1,2-litrový trojvalcový turbomotor s výkonom 150 koní s elektrickým motorom na zadnej náprave. Celý systém poháňa lítium-iónová batéria s kapacitou 22 kWh, čo znamená dostatočný dojazd aj v čisto elektrickom režime.
Už čoskoro na ceste
Výroba prevodovky DB49 bude prebiehať v závode v Seville, ktorý má za sebou bohatú históriu pod značkou Renault. Na túto novú technológiu sa tu pripravovalo viac ako 1 000 technikov a inžinierov, čo zahŕňalo aj adaptáciu výrobných liniek na hybridné pohony. Tento krok jasne ukazuje, že budúcnosť automobilizmu sa neodvratne spája s elektrifikáciou a hybridnými systémami.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Renesancia klasiky: Lada Largus ako nový ruský bestseller
Eko-luxus od Škody: Čo nás čaká v roku 2025?
Škoda Kylaq: Prelomová novinka za menej ako 9 000 €
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.