Správy, Zaujímavosti,

Manažéri VW na diétach: Prichádzajú o tisíce eur!

25.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Ťažké časy pre manažérov automobilového giganta Volkswagen! V rámci prísnych úsporných opatrení prídu o značnú časť svojich platov. Tento krok má pomôcť spoločnosti...

25.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív).

Ťažké časy pre manažérov automobilového giganta Volkswagen! V rámci prísnych úsporných opatrení prídu o značnú časť svojich platov. Tento krok má pomôcť spoločnosti prekonať náročné obdobie, no cena, ktorú zaplatia, nie je malá.

Manažéri VW na diétach: Prichádzajú o tisíce eur!
Foto: Súkromný archív

Volkswagen šetrí. Manažéri musia stiahnuť opasky!

Volkswagen, jeden z najväčších svetových výrobcov automobilov, sa pustil do razantného šetrenia. Ako informoval denník Süddeutsche Zeitung, až 4000 manažérov sa bude musieť vzdať časti svojich platov. Tento krok je súčasťou rozsiahleho úsporného balíka, ktorý má firme pomôcť stabilizovať jej financie a pripraviť sa na budúcnosť.

V rokoch 2025 a 2026 sa platy manažérov znížia o 10 % v porovnaní s aktuálnym stavom. Nasledujúce tri roky (2027, 2028 a 2029) budú škrtania postupne klesať – platy sa znížia o 8 %, 6 % a 5 %. Celkový plán je nastavený až do roku 2030.

Odbory to myslia vážne: „Manažéri musia byť súčasťou riešenia“

Podľa vyjadrení odborov IG Metall a firemnej rady si zamestnanci od začiatku vyžadovali, aby sa zodpovednosť za úsporné opatrenia rozdelila spravodlivo. „Manažment a predstavenstvo musia byť súčasťou riešenia,“ uviedli odbory. Dohoda medzi vedením koncernu a zamestnaneckou radou je už údajne pripravená a začne platiť od nového roka.

Nuž, od manažérov sa očakáva, že budú niesť najväčší diel záťaže. Odbory dokonca žiadajú, aby členovia predstavenstva Volkswagenu preukázali ešte väčšiu solidaritu a obetovali väčšiu časť svojich odmien než radoví manažéri.

Bežní zamestnanci: Žiadne zvyšovanie platov, ale ani prepúšťanie

Dobrou správou pre radových zamestnancov Volkswagenu je, že ich platy nebudú krátené a nečakajú ich ani hromadné prepúšťania. Po 70 hodinách intenzívnych rokovaní sa odbory dohodli s vedením spoločnosti na tom, že zamestnanci nebudú prepúšťaní z dôvodu organizačných zmien.

Na druhej strane, však odbory priznávajú, že do roku 2030 nebude dochádzať k žiadnym plošným zvyšovaniam platov. Okrem toho sa Volkswagen chystá zrušiť približne 35 000 pracovných miest, a to prostredníctvom sociálne prijateľných opatrení, ako sú odstupné, skorý dôchodkový vek alebo redukcia počtu učňovských miest.

Odbory vybojovali ochranu pracovných miest, no bez zvyšovania platov.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Čo na to Volkswagen a jeho budúcnosť?

Volkswagen verí, že tieto kroky nastavia spoločnosť na správnu cestu a umožnia jej konkurovať na trhu, ktorý prechádza masívnymi zmenami. Elektrifikácia, automatizácia a digitalizácia sú len niektoré z faktorov, ktoré tlačia na zmenu tradičných výrobných modelov.

Manažéri si budú musieť zvyknúť na redukované príjmy, kým bežní zamestnanci môžu byť aspoň trochu spokojní: ich pracovné miesta by mali byť do veľkej miery zachované. Otázkou však zostáva, či tieto opatrenia budú stačiť na to, aby Volkswagen opäť nabral plnú rýchlosť.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Roboty neoddychujú: Koniec ľudskej práce v automobilkách

Šok v KTM: Motocykle už nevyrábajú, zamestnanci bez výplaty na Vianoce!

Záchranná brzda pre európske autá: Ursula von der Leyen spúšťa veľkú diskusiu o budúcnosti automobilového priemyslu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Honda a Nissan: Spájajú sily, aby porazili Teslu a čínsku konkurenciu!

25.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Automobilový priemysel zažíva revolúciu, aká sa deje raz za sto rokov. Dvaja japonskí giganti, Honda a Nissan, oznámili…

Tesla stráca dych: Prečo Muskova značka zažíva pád predajov v Európe?

25.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear). Tesla, niekdajší líder na trhu s elektromobilmi, čelí vážnym problémom. Predaje v Európe klesajú a ťahajú so sebou aj…

Pomalý vodič v ľavom pruhu? Riskantný manéver vás môže stáť vodičák!

25.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@hrochdashcam7675). Poznáte ten pocit frustrácie, keď pred vami v ľavom pruhu niekto jazdí "trestuhodne" pomaly ? Mnohí vodiči v takejto…

Rekordné čísla a neuveriteľná cena: Toto auto vás šokuje!

25.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GreenWheels-j9l). Predstavte si auto, ktoré prejde takmer 2400 kilometrov na jedno tankovanie a nabitie. Znie to ako sci-fi? Omyl! Čínsky…

Nová éra pre Ladu Vestu: Prelomové zmeny, ktoré prichádzajú v zime 2025

25.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoShopMagazin). Lada, symbol ruského automobilového priemyslu, sa konečne približuje štandardom západných automobilov. Po desiatich rokoch prichádza s prelomovými technológiami, medzi…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov