Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Problémy pod kapotou: Ktoré motory vás môžu sklamať?

26.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoVFix). Nie všetky motory sú také spoľahlivé, ako by sme očakávali. Známe problémy s rozvodmi, poškodenými reťazami či rozvodovými remeňmi spôsobujú ťažkosti viacerým značkám áut....

26.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoVFix).

Nie všetky motory sú také spoľahlivé, ako by sme očakávali. Známe problémy s rozvodmi, poškodenými reťazami či rozvodovými remeňmi spôsobujú ťažkosti viacerým značkám áut. Od modelov Stellantis cez Ford až po prémiové značky ako BMW či Jaguar – prečítajte si, ktoré motory čelili nepríjemným poruchám a čo môžu vodiči urobiť, aby sa problémom vyhli.

Problémy pod kapotou: Ktoré motory vás môžu sklamať?
Foto: youtube.com/@AutoVFix

Ktoré motory čelia problémom? Prekvapenia na každom kroku

Rozvody patria k najdôležitejším súčastiam motora, no práve tie často spôsobujú najväčšie problémy. Známy prípad 1.2 PureTech od Stellantis ukázal, aké komplikácie môže spôsobiť rozvodový remeň v olejovom kúpeli. Nielenže sa rýchlo opotrebováva, ale jej úlomky dokážu zablokovať olejové čerpadlo, čím doslova ohrozujú životnosť celého motora. Stellantis však reagoval a nahradil rozvodový remeň reťazou v novej generácii PureTech Gen 3. Tento problém nie je však ojedinelý.

Ford a jeho neslávne známe EcoBoosty

Aj Ford čelil podobným problémom s motormi 1.0 EcoBoost. Prvá generácia týchto trojvalcov mala rovnaký rozvodový remeň, ktorý bola neskôr nahradená reťazou. Ani to však všetky problémy nevyriešilo a motoristi sa museli zaoberať častými poruchami v oblasti rozvodov, čo ukazuje, že táto časť motora je jeho najzraniteľnejším miestom.

Prémiové značky neznamenajú garanciu spoľahlivosti

Aj značky, ako BMW či Jaguar Land Rover, mali problémy. Motory BMW N14, známe z modelov Mini Cooper S, trpeli na poškodenie rozvodovej reťaze a jej napínačov. Podobne na tom boli aj dieselové motory Ingenium od Jaguar Land Rover. Tie s dvoma reťazami zdvojnásobili riziko poruchy a najviac postihli modely vyrobené medzi rokmi 2015 a 2019, ako Range Rover Evoque.

Mazda, Renault a ďalší: Ani veľké mená nie sú výnimkou

Mazda dieselové motory 2.2 MZR-CD, používané medzi rokmi 2008 a 2013, čelili problémom s uvoľnením reťaze. Renault a Nissan mali problémy s motorom 1.2 TCe/DIG-T, kde nízka hladina oleja spôsobovala poškodenie reťaze. Ani Toyota, známa svojou spoľahlivosťou, neunikla – motor 1.3 VVT-i v modeloch Yaris zaznamenal viaceré prípady poškodenia reťazí.

Nepodceňujte príznaky: Chyby motora vás môžu prekvapiť na cestách.
Foto: youtube.com/@AutoVFix

Volkswagen a Stellantis: Problémy veľkých hráčov

Motory 1.2 a 1.4 TSI/TFSI skupiny Volkswagen čelili poruchám kvôli chybám v napínačoch reťazí. Stellantis, okrem problému s 1.2 PureTech, zaznamenal aj komplikácie s dieselovými motormi 1.5 BlueHDi, kde poškodenie reťaze mohlo zničiť motor. Tieto prípady ukazujú, že ani veľké automobilky nie sú imúnne voči takýmto problémom.

Ako predísť problémom?

Aj keď sú tieto problémy nepríjemné, vodiči môžu ochrániť svoj motor včasným zásahom. Zhoršenie stavu rozvodového remeňa alebo reťaze zvyčajne sprevádzajú príznaky, ktoré netreba ignorovať – vibrácie, zvláštne zvuky pri štarte, strata výkonu pri akcelerácii alebo aktivovaná kontrolka motora. Ak sa objavia, je dôležité čo najskôr navštíviť servis.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nová éra pre Ladu Vestu: Prelomové zmeny, ktoré prichádzajú v zime 2025

Neviditeľný zabijak motora. Ako odhaliť problémy a zachrániť svoje auto?

Revolučný Nissan Qashqai: SUV za cenu kompaktného auta!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Za volantom automatu? Prezradíme vám tajomstvo správnej výmeny oleja!

26.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoskolaStejskal. Máte auto s automatickou prevodovkou a neviete, ako často meniť olej? Mechanik nám prezrádza užitočné rady, ako sa o…

Najpripravenejšia Dacia Duster na zimu: Jej cena vás posadí na zadok!

26.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@oakwoodlawnmaintenancellc.1093. Zima je tu a s ňou prichádzajú aj výzvy, ktoré musia motoristi zvládnuť. Dacia Duster, známa svojou praktickosťou a…

Porsche 2025: Elektrická revolúcia a návrat ikonických modelov!

26.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carreview-tv). Rok 2025 prinesie do portfólia Porsche zásadné novinky. Legendárny nemecký výrobca športových áut prináša prvé elektrické verzie modelov 718…

Robotický otrok: V -40°C testuje vaše budúce auto

26.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Predstavte si prácu v mínus 40 stupňoch Celzia. Pre človeka nemysliteľné, pre robota Rudyho bežný pracovný deň. Tento unikátny…

Pozor vodiči! Od 28. decembra prichádza revolučná zmena v nabíjaní. Koniec chaosu s káblami

26.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/algre). Európska únia zavádza historickú zmenu v oblasti nabíjania elektronických zariadení. Od 28. decembra 2024 musí každý nabíjací kábel spĺňať…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov