Elektro, Správy, Suv/Crossover, Zaujímavosti, 0

Mazda otáča smer: Koniec čisto elektrickému modelu MX-30, na scéne ostáva verzia s rotačným generátorom

31.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheStraightPipes). Mazda MX-30, prvý čisto elektrický model tejto značky, končí na viacerých trhoch. Nízka autonómia a slabé predajné výsledky prinútili výrobcu prehodnotiť stratégiu. Na trhu...

31.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheStraightPipes).

Mazda MX-30, prvý čisto elektrický model tejto značky, končí na viacerých trhoch. Nízka autonómia a slabé predajné výsledky prinútili výrobcu prehodnotiť stratégiu. Na trhu však ostáva verzia E-Skyactiv R-EV s inovatívnym rotačným generátorom, ktorá ponúka praktické riešenie pre mestské aj dlhšie jazdy.

Zadný svetlomet Mazdy MX-30
Mazda otáča smer: Koniec čisto elektrickému modelu MX-30, na scéne ostáva verzia s rotačným generátorom.
Foto: youtube.com/@TheStraightPipes

Prečo Mazda opúšťa čisto elektrický model MX-30?

Mazda MX-30 debutovala ako štýlový crossover s čisto elektrickým pohonom, no nedokázala naplniť očakávania. S výkonom 145 koní a batériou s kapacitou 35,5 kWh poskytovala dojazd len približne 200 km podľa štandardu WLTP. V čase, keď konkurenti ponúkali vyššiu autonómiu, tento parameter neoslovil širšiu verejnosť a predajný úspech sa nedostavil.

Na niektorých trhoch, ako napríklad v Nemecku, už zákazníci nemajú možnosť konfigurácie čisto elektrickej verzie. V ponuke zostáva iba verzia s range extenderom, ktorá kombinuje elektrický pohon s rotačným motorom na generovanie energie.

Biela Mazda MX-30 z predu
Verzia E-Skyactiv R-EV kombinuje elektrický pohon s inovatívnym riešením dojazdu.
Foto: youtube.com/@TheStraightPipes

Čo prináša verzia E-Skyactiv R-EV?

Mazda sa rozhodla upraviť koncept MX-30 a zamerať sa na model E-Skyactiv R-EV. Táto verzia spája menšiu batériu s kapacitou 17,8 kWh, ktorá postačuje na čisto elektrický dojazd približne 94 km, s rotačným motorom fungujúcim ako generátor.

V praxi to znamená, že v mestskom prostredí môžu vodiči využívať čisto elektrickú energiu. Pre dlhšie cesty sa rotačný motor postará o dodávku elektriny pre pohon auta, čím eliminuje obavy z nedostatku nabíjacích staníc. Motor nikdy priamo nepoháňa kolesá, čo zachováva koncept elektrického pohonu.

Logika za rozhodnutím Mazdy

Mazda vidí vo verzii s range extenderom ideálne riešenie pre moderného vodiča. Pre mestské použitie ponúka ekologickú a úspornú jazdu, zatiaľ čo na dlhých trasách zabezpečuje praktickosť a nezávislosť od infraštruktúry nabíjacích staníc.

Tento koncept predstavuje kompromis medzi elektrickou mobilitou a tradičnými pohonnými technológiami, čo môže osloviť zákazníkov, ktorí nie sú pripravení na plne elektrický svet alebo nemajú prístup k spoľahlivej nabíjacej sieti.

Aká je budúcnosť modelu MX-30?

Mazda sa rozhodla ukončiť predaj čisto elektrickej verzie MX-30 na viacerých trhoch, avšak verzia E-Skyactiv R-EV zostáva v ponuke. Tento krok naznačuje, že automobilka sa snaží prispôsobiť preferenciám zákazníkov a ponúknuť riešenia, ktoré lepšie vyhovujú súčasným potrebám.

Napriek tomu si čisto elektrická verzia MX-30 zachováva miesto v ponuke niektorých krajín.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Elektrické autá odhalené! Najväčšie problémy neukrývajú batérie, ale niečo celkom iné

Chcete SUV budúcnosti? Toto je 5 najlepších plug-in hybridov, ktoré si kúpite v roku 2025!

Jedlo za volantom: Zvyk, ktorý môže bolieť peňaženku


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

BYD Sealion 7 vstupuje na slovenský trh: Rýchlosť, bezpečnosť a inovácie za dostupnú cenu

12.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars). Čínsky výrobca BYD oficiálne vstupuje na slovenský a európsky trh a prináša so sebou jeden z najzaujímavejších elektromobilov súčasnosti…

Bulharsko zdražuje diaľničné známky od 1. mája 2025!

12.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Cars and Travels). Od 1. mája 2025 bulharské orgány zvýšia poplatky za elektronické diaľničné známky. To znamená, že Slováci cestujúci…

Mazda vyzýva Teslu na súboj: Predstavujeme SUV, ktoré chce dobehnúť Model Y!

12.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Automobilka Mazda prichádza s novinkou, ktorá môže na trhu elektrických vozidiel poriadne zamiešať karty. S modelom EZ-60, ktorý si…

Prekvapenie roka: ADAC odhalilo najporuchovejšie autá 2024, Toyota medzi nimi!

12.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ADAC). Každoročný rebríček od ADAC o spoľahlivosti a poruchovosti áut opäť prekvapil. Na základe vyše 3,6 milióna volaní na pomoc…

5 najčastejších chýb, ktoré rýchlo ničia dieselové motory. Ako sa im vyhnúť?

12.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Hrach Hovhannisyan). Dieselové motory sú konštruované tak, aby vydržali dlho, ale len vtedy, ak sa správne udržiavajú a používajú. Mnohí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov