Správy, Zaujímavosti,

Tvorca Nissanu Leaf šokuje: Nastal čas kopírovať Číňanov!

4.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepTechLeaders). Bývalý šéf vývoja Nissanu a „krstný otec“ elektrických áut Andy Palmer priznáva nepríjemnú pravdu: čínske elektromobily sú neuveriteľne dobré a Západ stráca dych. Jeho...

4.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepTechLeaders).

Bývalý šéf vývoja Nissanu a „krstný otec“ elektrických áut Andy Palmer priznáva nepríjemnú pravdu: čínske elektromobily sú neuveriteľne dobré a Západ stráca dych. Jeho rada pre tradičných výrobcov je šokujúca – začnite kopírovať Číňanov, kým nie je neskoro. Čína už ovláda 41% svetového automobilového trhu a jej dominancia každým dňom rastie.

datail na Andy Palmer, Nissan
Andy Palmer, bývalý šéf vývoja Nissanu a tvorca revolučného modelu Leaf, otvorene priznáva technologickú prevahu čínskych výrobcov.
Foto: youtube.com/@DeepTechLeaders

Čínsky technologický zázrak prepisuje históriu automobilizmu

V súčasnosti čínsky automobilový priemysel zažíva bezprecedentný rozmach. Predovšetkým v novembri 2024 čínski výrobcovia dosiahli historický míľnik. Konkrétne získali neuveriteľných 41% svetovej produkcie automobilov. Navyše v absolútnych číslach vyrobili 3,316 milióna vozidiel. Pritom celková svetová produkcia dosiahla 8,18 milióna áut. Zaujímavé je, že tento úspech neprichádza náhodou. Čínske automobilky investovali masívne prostriedky do výskumu a vývoja, pričom sa zamerali najmä na elektrifikáciu a digitalizáciu. Výsledkom je, že značky ako BYD už dávno nie sú len lacnou kópiou západných áut. Naopak, v mnohých oblastiach predbehli tradičných výrobcov o niekoľko rokov.

Revolučný prístup k výrobe: BYD ako príklad čínskej dominancie

BYD predstavuje dokonalý príklad čínskeho úspechu. Spoločnosť v roku 2024 predala celosvetovo 4,3 milióna vozidiel s medziročným nárastom 41%. Z tohto počtu tvorili plne elektrické modely 41,5% a zvyšok plug-in hybridy. No BYD nie je len automobilka – je to komplexný technologický gigant. Firma zamestnáva 110 000 inžinierov a každý deň registruje v priemere 32 nových patentov. Dokáže vyrábať takmer všetky komponenty vlastnými silami – od polovodičov až po batérie. Táto vertikálna integrácia im dáva obrovskú konkurenčnú výhodu.

Moderná továreň BYD symbolizuje čínsku dominanciu v automobilovom priemysle – každý deň tu vzniká 32 nových patentov.
Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost

Hybridy sú slepou uličkou, tvrdí Palmer

Palmer prekvapivo kritizuje aj hybridnú stratégiu, ktorú mnohí považujú za rozumný prechodný krok k elektromobilite. „Hybridy sú cesta do pekla. Predstavujú len prechodnú stratégiu. Čím dlhšie zostávate v prechodnej fáze, tým dlhšie odkladáte vstup do nového sveta,“ varuje Palmer. Osobitne kritizuje Toyotu, ktorej hybridná stratégia bola síce spočiatku úspešná, ale podľa neho vtiahla japonský automobilový priemysel do slepej uličky.

Ochranné clá problém nevyriešia

Palmer dôrazne varuje pred zavádzaním ochranných ciel na čínske automobily. Jeho argumenty sú presvedčivé:

„Z mojich skúseností vyplýva, že clá vedú len k lenivosti domácich výrobcov. Výsledkom je, že sa technologická priepasť ešte prehlbuje. Ak sa čínskym výrobcom podarí uspieť v Európe, ktorá je najnáročnejším trhom na svete, stanú sa definitívne neporaziteľnými.“

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Čínske automobilky reagujú. Chcú 25 % daň na európske autá predávané v Číne

Európska komisia uvalí na elektromobily vyrobené v Číne clo až do výšky 38 %

Čína chce zaplaviť Európu lacnými autami. Tento rok bude prekročená dôležitá hranica


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Automatické parkovisko v Londýne: Autá väznené už dva roky bez nádeje na záchranu

21.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@nickcarr5596). Predstavte si, že vojdete na parkovisko, no vaše auto odtiaľ už nikdy neuvidíte. Práve takáto nočná mora postihla desiatky…

Krajina bojuje o svoju automobilovú budúcnosť: Daňové úľavy ako záchranný pás pre výrobcov

21.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/UladzimirZuyeu). Kanada reaguje na obchodnú politiku Spojených štátov a spúšťa sériu opatrení na záchranu svojho automobilového priemyslu. Kľúčovým krokom sú…

Autá v Rusku nikto nekupuje: Automobilový trh na pokraji kolapsu

21.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Fahroni). Predaj nových áut v Rusku sa doslova zrútil. V marci 2025 klesol o šokujúcich 45 % v porovnaní s…

Týždenný horoskop (17.) pre vodičov od 21. až 27. apríla. Čo vám hviezdy pripravili na nadchádzajúci týždeň?

21.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Hviezdy naznačujú, že posledný aprílový týždeň prinesie výrazné energetické zmeny. Slnko už žiari v zemskom znamení Býka, čo…

Čo skrýva Dacia Duster upravená Nemcami za 46 000 eur?

20.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@maltedrivescars). Dacia Duster, ktorú poznáme ako cenovo dostupné SUV, prešla pod rukami nemeckých dizajnérov radikálnou premenou. Výsledok? Agresívny dizajn, športová…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov