18.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ALPINAAutomobiles).
Pred definitívnym spojením s BMW predstavila Alpina svoj posledný samostatný model. B8 GT s ohromujúcim výkonom 634 koní predstavuje vrchol 60-ročnej histórie značky. Vznikne len 99 kusov tejto výnimočnej limitovanej edície, z ktorých každý bude stáť astronomických 225 000 eur. Prečo je toto auto tak výnimočné a prečo znamená koniec jednej automobilovej éry?
Posledný tanec nezávislej legendy
Alpina, kultová značka známa svojimi exkluzívnymi úpravami vozidiel BMW, píše poslednú kapitolu svojej samostatnej histórie. Od 1. januára 2026 sa definitívne začlení do koncernu BMW. Svoje nezávislé pôsobenie však končí mimoriadne štýlovo – modelom B8 GT, ktorý predstavuje absolútny vrchol jej technického umenia a know-how nazbieraného za šesť dekád existencie. Toto grandiózne GT vzniklo na základe BMW radu 8 Gran Coupé, no technici Alpiny ho posunuli na úplne novú úroveň. Pod kapotou ukrýva osemvalcový motor N63 s objemom 4,4 litra, ktorý produkuje ohromujúcich 634 koní a krútiaci moment 850 Nm. V porovnaní so štandardným modelom Alpina B8 ide o nárast výkonu o 13 koní a krútiaceho momentu o 50 Nm. Zaujímavým rozhodnutím zostáva vernosť staršej generácii motora N63, ktorý BMW už nahradilo novším agregátom S68. Inžinieri Alpiny však dokázali z tohto motora vyťažiť maximum a posunúť jeho možnosti za všetky doterajšie hranice.
Brutálny výkon zabalený do elegantného šatu
Technické parametre B8 GT skutočne vyrážajú dych. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za neuveriteľných 3,3 sekundy, čo je hodnota, ktorou sa môžu pochváliť len superšportové automobily. Maximálna rýchlosť dosahuje závratných 330 km/h, čo z B8 GT robí jeden z najrýchlejších štvordverových automobilov na svete. O prenos brutálneho výkonu na všetky štyri kolesá sa stará špičková osemstupňová automatická prevodovka, ktorá bola špeciálne vyladená pre potreby tohto modelu. Alpina nezostala nič dlžná svojej povesti dokonalého spracovania a vybavila B8 GT unikátnym aerodynamickým kitom z karbónových vlákien. Súčasťou je aj výrazný zadný difúzor, ktorý nielen že vyzerá športovo, ale významne prispieva k aerodynamickej stabilite vo vysokých rýchlostiach. Charakteristické 21-palcové kované disky značky nesú pneumatiky Pirelli P Zero, ktoré boli vyvinuté exkluzívne pre tento model. Interiér je majstrovským dielom ručnej práce – kompletne čalúnený najjemnejšou kožou a zdobený exkluzívnymi drevenými dekoračnými prvkami.
Exkluzivita v limitovanej edícii
Z celkovej produkcie 99 kusov získa exkluzívne dvojfarebné prevedenie len 20 vozidiel. Tieto špeciálne exempláre budú kombinovať tradičnú modrú alebo zelenú farbu Alpiny s čiernymi akcentmi, čo vytvára nezameniteľný vzhľad. Každý exemplár nesie špeciálne označenie limitovanej edície a unikátne sériové číslo, ktoré podčiarkuje výnimočnosť tohto modelu. Cena 225 000 eur síce môže vyraziť dych, ale vzhľadom na historický význam a exkluzivitu vozidla ide o investíciu, ktorá môže v budúcnosti ešte výrazne narásť na hodnote. B8 GT nie je len auto – je to posledný samostatný výkrik legendárnej značky, ktorá šesť dekád posúvala hranice možného v automobilovom priemysle.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
BMW ukazuje budúcnosť: Čelné sklo ako digitálne plátno
Pohľad späť: Testovacie zariadenie BMW, ktoré spaľuje pneumatiky
Elektrika na ústupe? BMW to nevie, preto stavia päť tovární na batérie po celom svete
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.