18.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).
Čínske automobilové giganty sa zameriavajú na nemecké továrne Volkswagenu, ktoré sú na zozname na zatvorenie. Ide o strategickú šancu, ktorá môže úplne zmeniť pravidlá hry v automobilovom priemysle v Európe. Ako sa na to pozerajú zamestnanci, odbory a politické špičky, a čo to môže znamenať pre budúcnosť európskeho priemyslu?
Čínske záujmy: Budúcnosť tovární na vážkach
Nemecký automobilový gigant Volkswagen čelí ďalšiemu strategickému míľniku. Dve továrne, konkrétne v Drážďanoch a Osnabrücku, sa dostali do hľadáčika čínskych výrobcov. Podľa informácií od agentúry Reuters by mohli byť čínski investori ochotní odkúpiť tieto závody, ktoré sú určené na zatvorenie. Továreň v Drážďanoch so svojimi 340 zamestnancami vyrába elektrické vozidlá ID.3, pričom jeho činnosť má skončiť do konca roku 2025. Osnabrück, ktorý zamestnáva až 2 300 ľudí a špecializuje sa na výrobu T-Roc Cabrio, by mal ukončiť svoju činnosť do roku 2027.
Pre Čínu by tieto akvizície mohli znamenať zásadný krok, ako obísť vysoké clá Európskej únie na dovoz čínskych elektromobilov. Čo tým získavajú? Jasnú výhodu a lepšiu pozíciu na európskom trhu.
Ekonomické turbulencie: Volkswagen na križovatke
Volkswagen čelí najťažšiemu obdobiu vo svojej histórii. Ekonomické spomalenie a neistota spojená s nástupom „zelených technológií“ nútia firmu prijímať tvrdé rozhodnutia. Dohoda so zamestnancami z konca minulého roka predpokladá zníženie počtu pracovných miest o 35 000 do roku 2030, no bez priameho prepúšťania. Na druhej strane, firma sľúbila, že nebude zatvárať ďalšie závody okamžite, čo však neznamená, že sú zamestnanci v bezpečí.
Politická rovina: Ako zasiahne vláda?
Prekážkou pre čínske akvizície môže byť nemecká politika. Súčasná vláda sa snaží znížiť závislosť Nemecka od Číny, čo je v kontraste s politikou predchádzajúcej kancelárky Angely Merkelovej. Počas jej vlády boli vzťahy medzi nemeckými a čínskymi ekonomikami úzko prepojené. Výsledky najbližších volieb v Nemecku tak môžu hrať kľúčovú úlohu v tom, či sa tieto akvizície vôbec uskutočnia.
Čínske expanzie v Európe: Prvé kroky už prebiehajú
Čínski výrobcovia už začali prenikať na európsky trh rôznymi spôsobmi. BYD otvoril závody v Maďarsku a Turecku, Leapmotor v spolupráci so Stellantis plánuje výrobu v Poľsku a Chery pripravuje produkciu elektromobilov v bývalom závode Nissan v Španielsku. Ak sa im podarí získať aj nemecké továrne, môže to byť ďalší kľúčový krok v ich expanzívnych plánoch.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Mechanici odhalili tajomstvo: Toto je najspoľahlivejšia Toyota všetkých čias!
Ako sa zbaviť zápachu v aute: Tipy, ktoré skutočne fungujú
Hrozba stále visí vo vzduchu: Volkswagen zvažuje zatváranie fabrík, ak produktivita neporastie
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.