31.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@POMS100).
Volkswagen potvrdil, že vedie rokovania s čínskymi automobilkami o budúcnosti svojich fabrík v Nemecku. Tieto závody by mohli čoskoro začať vyrábať elektrické vozidlá určené pre európsky trh pod čínskymi značkami. Čo to znamená pre nemeckú automobilku a jej zamestnancov?
Volkswagen hľadá riešenia pre svoje fabriky
Nemecký gigant Volkswagen, ktorý je známy svojou dominantnou pozíciou na trhu, čelí novým výzvam. Po dlhšom období špekulácií generálny riaditeľ Oliver Blume oficiálne potvrdil, že automobilka vedie rokovania s čínskymi spoločnosťami o využití svojich nemeckých závodov, ktoré čaká ukončenie výroby.
Ide konkrétne o dve fabriky – jednu v Drážďanoch, kde aktuálne pracuje 340 zamestnancov na modeli ID.3, a druhú v Osnabrücku, v ktorej 2 300 pracovníkov montuje model T-Roc Cabriolet.
Čínske elektrické autá priamo z Nemecka?
Rokovania sa zameriavajú na dva možné modely spolupráce. Prvou možnosťou je predaj týchto závodov čínskym výrobcom, čo by Volkswagenu mohlo priniesť odhadovaných 500 až 600 miliónov eur. Druhou alternatívou je prenájom závodov na spôsob dohody automobilky Stellantis s čínskou spoločnosťou Leapmotor, ktorá vyrába elektrické vozidlá priamo v Európe.
Výroba čínskych elektromobilov priamo v Nemecku by umožnila vyhnúť sa vysokým clám. Pre čínske značky ako SAIC, FAW alebo JAC, s ktorými má Volkswagen už existujúce partnerstvá, by to bola jedinečná príležitosť expandovať na európsky trh.
Čo to znamená pre Volkswagen a zamestnancov?
Volkswagen čelí výzve, ako udržať svoje nevyužité výrobné kapacity ziskové a zároveň chrániť pracovné miesta. Predaj alebo prenájom závodov čínskym partnerom by mohol byť riešením, no otázkou zostáva, aký dopad by to malo na zamestnancov.
Fabrika v Drážďanoch má ukončiť výrobu už tento rok, zatiaľ čo závod v Osnabrücku má plánované ukončenie výroby v roku 2027. V hre je však možnosť, že zamestnanci zostanú a prejdú pod nových prevádzkovateľov.
Strategický krok alebo riskantný ťah?
Tento krok Volkswagenu by mohol byť vnímaný ako pragmatické riešenie, ako udržať svoje závody živé a produkovať elektromobily, ktoré sú čoraz populárnejšie na európskom trhu. Na druhej strane, prepustenie kontroly nad nemeckými fabrikami môže vyvolať obavy o stratu technologickej a strategickej autonómie v automobilovom sektore.
Volkswagen tak stojí pred zásadným rozhodnutím, ktoré môže ovplyvniť nielen jeho budúcnosť, ale aj celý európsky automobilový priemysel. Bude to krok správnym smerom alebo riskantná stávka na neznámo? Čas ukáže!
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Koľko papá nová Dacia Duster pri rýchlosti 180 km/h? Výsledky testu na diaľnici vás prekvapia!
Najčastejšie kradnuté autá na Slovensku: Pozrite sa, ktoré značky zlodeji milujú
Rebríček najbezpečnejších áut odhalený! Ktorá značka vedie?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.