4.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).
Športová divízia Porsche pripravuje útok na sedemročný rekord Dodge Viper ACR. Nemecká automobilka siahne po modernizovanom modeli 911 GT3 s manuálnou prevodovkou. Fanúšikovia klasického radenia sa môžu tešiť na historický moment, ktorý môže navždy zmeniť pohľad na manuálne prevodovky v športových vozidlách.
Nemecký dravec sa chystá na lov
Porsche opäť dokazuje svoju nekonečnú vášeň pre rekordy a športové výkony. Andreas Preuninger, charizmatický šéf športovej divízie GT, nedávno potvrdil ambiciózny plán, ktorý rozvíril vody automobilového sveta. Modernizovaný model 911 GT3 s klasickou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa postaví výzve na legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife. Tento ikonický okruh, prezývaný aj „Zelené peklo“, preveril už nespočetné množstvo športových vozidiel. Aktuálny rekord v kategórii sériových vozidiel s manuálnou prevodovkou drží už sedem rokov americký Dodge Viper ACR úctyhodným časom 7:01,3 minúty. Tento čas vznikol vďaka nadšencom značky Viper, ktorí financovali celý pokus. Nemecká automobilka však verí, že ich najnovší športový klenot má všetky predpoklady na jeho prekonanie a ustanovenie nového míľnika v histórii športových automobilov.
Manuál nie je prežitok
Porsche týmto odvážnym krokom jasne deklaruje, že manuálna prevodovka nie je len nostalgickou spomienkou na minulé časy. Naopak, zostáva relevantnou a žiadanou voľbou pre skutočných automobilových nadšencov. Je zaujímavé, že doteraz automobilka používala na okruhové rekordy výhradne verzie s automatickou prevodovkou PDK. Najnovší pokus s manuálnou prevodovkou tak predstavuje významný odklon od zabehnutej stratégie a jasný signál, že Porsche pozorne počúva svojich zákazníkov. Verzia s automatickou prevodovkou PDK už dokázala pokoriť magickú hranicu siedmich minút. S množstvom technických vylepšení, ktoré prináša modernizovaná verzia, má manuálna verzia všetky predpoklady nielen na prekonanie rekordu Vipera, ale aj na dokázanie, že klasické radenie má stále svoje opodstatnenie aj v dnešnej dobe automatizácie.
Technologický majstrovský kúsok
Modernizovaný Porsche 911 GT3 predstavuje vrchol inžinierskeho umenia. Každý detail vozidla prešiel dôkladnou optimalizáciou. Vylepšená aerodynamika zabezpečuje lepšiu stabilitu vo vysokých rýchlostiach. Prepracovaný podvozok ponúka ešte presnejšie ovládanie a lepšiu spätnú väzbu pre vodiča. Manuálna prevodovka prešla jemným vyladením pre ešte presnejšie radenie. Všetky tieto vylepšenia spoločne vytvárajú dokonalý nástroj na prekonávanie rekordov. Inžinieri z Porsche venovali mimoriadnu pozornosť aj zníženiu hmotnosti vozidla, čo prispieva k lepšej ovládateľnosti a dynamickejším jazdným vlastnostiam.
Odpočítavanie sa začína
Fanúšikovia športových vozidiel a priaznici značky Porsche nebudú musieť čakať dlho na rozuzlenie tohto vzrušujúceho príbehu. Okruh Nürburgring otvorí svoje brány 8. marca 2025, čím poskytne ideálne podmienky na pokus o prekonanie rekordu. Tento pokus predstavuje nielen útok na časomeru, ale aj jasné vyhlásenie o budúcnosti manuálnych prevodoviek v športových vozidlách. Porsche týmto krokom potvrdzuje svoj záväzok k zachovaniu radosti z klasického radenia pre budúce generácie vodičov.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Porsche 911 GT3 (2025) odhalené: Prvý facelift bez prídavného výkonu
Vozidlo BYD Yangwang U9 prešlo okruhom Nürburgring – aké bolo rýchle?
Ford Mustang GTD debutuje v Le Mans. Najtvrdší Mustang má viac ako 800 koní
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.