Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Čínske elektromobily uviazli v európskych prístavoch: Stovky kilometrov nepohnutej ambície

9.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Nauctis). Bezprecedentný nápor čínskych elektrických vozidiel na európske trhy dostal prvú vážnu ranu. Takmer 80-tisíc áut z Číny zapĺňa prístavy a logistické centrá starého kontinentu....

9.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Nauctis).

Bezprecedentný nápor čínskych elektrických vozidiel na európske trhy dostal prvú vážnu ranu. Takmer 80-tisíc áut z Číny zapĺňa prístavy a logistické centrá starého kontinentu. Čo za tým stojí? A dokážu čínski výrobcovia túto situáciu ustáť?

prístav autá
Čínske elektromobily uviazli v európskych prístavoch: Stovky kilometrov nepohnutej ambície.
Foto: youtube.com/@Nauctis

Čínske elektromobily na sklade: ambície verzus realita

V európskych prístavoch, ktoré mali byť bránou čínskych automobiliek do novej éry mobility, dnes doslova vládne chaos. Až 78 234 elektrických vozidiel z Číny čaká na svojich majiteľov. Tieto autá, zoradené jedno za druhým, by vytvorili kolónu dlhú 400 kilometrov – ekvivalent cesty z Bruselu do Frankfurtu. Najväčší logistický tlak zažíva belgický prístav Zeebrugge, kde končí až 40 % čínskych elektrovozidiel privážaných do Európy.

Ambiciózne plány čínskych výrobcov, ktorí sa snažia ovládnuť európsky trh, však narazili na tvrdé prekážky. Nielenže európsky trh nie je taký „hladný“, ako očakávali, ale do hry vstúpili aj nové obchodné bariéry a clá z dielne Európskej únie, ktoré výrazne komplikujú predaj.

Cenová vojna a nové clá: Kto má navrch?

Dôvodom tejto situácie je predovšetkým agresívna expanzia čínskych automobiliek, ktoré sa pokúšajú nájsť odbytiská pre svoje nadprodukcie. Čínski výrobcovia, ako BYD, Geely či SAIC, čelia prebytkom výrobných kapacít až vo výške 15 miliónov vozidiel ročne, čo ich tlačí do cenových vojen a drastického znižovania marží.

Európska únia však na masívny príval čínskych áut zareagovala zvýšením ciel. Tie sa v prípade niektorých modelov vyšplhali až na 35,3 %, pričom už predtým platili 10 % clá. Tento krok má ochrániť domácich výrobcov, no zároveň vytvára napätie medzi Čínou a Európou.

Napriek prekážkam sa čínski výrobcovia nevzdávajú. Ich podiel na európskom trhu už dosahuje 8 %, pričom prognózy naznačujú, že by sa tento rok mohol zvýšiť až na 15 %. Čínski giganti, ako BYD, Geely a SAIC, už podali sťažnosti na clá na Súdny dvor EÚ. Zároveň žiadajú o diplomatické rokovania medzi Bruselom a Pekingom, ktoré by mohli viesť k zmierneniu napätia.

prístav autá
Prístavy pod tlakom: Čo robiť s tisíckami nepredaných áut?
Foto: youtube.com/@Nauctis

Budúcnosť čínskych elektromobilov v Európe: Otázniky a výzvy

Otázkou ostáva, či európski spotrebitelia budú ochotní zaplatiť viac za čínske autá po zvýšení ciel, alebo či si radšej zvolia domáce alternatívy. Aktuálne čísla naznačujú, že čínska expanzia sa môže spomaliť – hodnota exportu z Číny v novembri 2024 klesla o 42 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.

Napriek tomu, čínske elektromobily ponúkajú konkurencieschopné ceny a moderné technológie, čo ich robí atraktívnymi aj v čase vyšších obchodných bariér. Budúcnosť ukáže, či čínski výrobcovia dokážu nájsť nové stratégie, ktoré im pomôžu prekonať prekážky na európskom trhu.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Budú čínske elektromobily aj po zavedení ciel dobývať Európu?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Budú hybridy vládnuť cestám aj po roku 2035? Európa otvára dvere novým možnostiam

Elektromobily na šrotovisku: Smutný osud Jaguaru I-Pace

Toyota RAV4: Neohrozený líder medzi SUV, ktorý nemá konkurenciu!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Porsche šokuje svet: Legendárny Cayman prichádza v elektrickej verzii!

10.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Chatchai Somwat). Ikonické Porsche 718 Cayman sa chystá napísať novú kapitolu svojej histórie. Po prvýkrát v dejinách značky dostane čisto…

Automobilka odkladá svoju prvú elektrickú ikonu: Stávka na istotu alebo riskantný krok?

10.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Brandon Woyshnis). Legendárna britská značka Aston Martin prekvapila motoristický svet rozhodnutím odložiť premiéru svojej prvej elektrickej športovej ikony. Očakávaný model,…

Ako sa nenechať nalákať na lesklý lak: Najčastejšie chyby pri kúpe ojazdeného auta

10.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/DuxX). Kúpa ojazdeného auta je pre mnohých vodičov veľkým krokom, ktorý môže byť spojený s množstvom rizík. Od nečakaných nákladov,…

Najlepšie a najhoršie miesta v lietadle: Letuška prezradila tajomstvá

10.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/HEZRON G. KORO). Plánujete let a rozmýšľate, kde si rezervovať miesto? Letuška s dlhoročnými skúsenosťami odhalila, ktoré miesta v lietadle…

Dacia Bigster 2025: Trendové SUV, ktoré sa za menej ako 26 000 eur zmení na obytný automobil

10.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AUTOTVO). Nová Dacia Bigster 2025 prináša niečo, čo by ste od SUV tejto cenovej kategórie nečakali. Za menej ako 26…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov