21.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WSPANewsChannel7).
Toyota opäť potvrdzuje svoju pozíciu lídra v automobilovom priemysle. Tentokrát prekvapuje odvážnym krokom – v apríli 2025 plánuje spustiť výrobu batérií vo svojej prvej továrni mimo Japonska. Táto továreň bude umiestnená v Severnej Karolíne v USA a prinesie nielen inovatívne technológie, ale aj tisíce pracovných miest.

Foto: youtube.com/@WSPANewsChannel7
Toyota investuje miliardy do Severnej Karolíny
V Severnej Karolíne rastie nové technologické centrum automobilového giganta Toyota. Továreň, ktorá nesie názov Toyota Battery Manufacturing North Carolina (TBMNC), sa stane prvým závodom značky mimo Japonska zameraným na produkciu batérií. Na tento ambiciózny projekt Toyota vyčlenila závratnú sumu – takmer 14 miliárd dolárov. Táto investícia nie len že posilní pozíciu Toyoty na americkom trhu, ale zároveň vytvorí až 5 000 nových pracovných miest.
Čo bude továreň vyrábať?
Továreň TBMNC sa špecializuje na výrobu batérií pre hybridy (HEV), plug-in hybridy (PHEV) a čisto elektrické vozidlá (BEV). Tieto batérie budú určené pre vozidlá vyrábané v amerických závodoch Toyoty, čím sa značka snaží posilniť lokálnu výrobu a zároveň znížiť závislosť na dovoze.
Stratégia „best-in-town“: Toyota ako lokálny líder
Projekt novej továrne je súčasťou širšej stratégie Toyoty nazývanej „best-in-town“. Táto filozofia kladie dôraz na lokálne investície, podporu regionálnych komunít a prispôsobovanie produktov konkrétnym potrebám zákazníkov. Toyota už v USA investovala 49 miliárd dolárov a vytvorila 280-tisíc pracovných miest. V Európe sa podobná stratégia prejavila vo viac ako 12 miliardách eur investovaných do ôsmich tovární rozmiestnených po celom regióne.

Foto: youtube.com/@WSPANewsChannel7
Elektrifikácia budúcnosti
V roku 2024 predala Toyota viac než 4,5 milióna elektrifikovaných vozidiel, čo predstavovalo 44 % celosvetového predaja značky. Továreň v Severnej Karolíne tak prispieva k snahe Toyoty udržateľne rozširovať ponuku ekologických áut a zároveň znižovať uhlíkovú stopu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Moderné technológie alebo drahá nutnosť? Vyberte správne riešenie.
BMW M5 lacnejšie ako M3? Vysvetľujeme, ako je to možné
Revolúcia začína! Štyri motory a výkon ako nikdy predtým
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.