23.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Antonello Marangi).
Továrne v Tychách sú podľa Jean-Philippeho Imparata, riaditeľa Stellantisu pre Európu, na bezpečnej ceste. V exkluzívnom rozhovore prezradil, čo čaká tento výrobný gigant po roku 2030, aké výzvy prinášajú rastúce ceny energie a aké má plány s legendárnymi značkami ako Alfa Romeo či Lancia.

Foto: shutterstock.com/Antonello Marangi
Tychy na bezpečnej pôde, ale s výzvami do budúcnosti
Jean-Philippe Imparato počas svojej návštevy u našich severných susedov vyjadril spokojnosť s továrňou v Tychách. Začiatkom roka 2023 tu bola spustená výroba troch dôležitých modelov – Alfa Romeo Junior, Fiat 600 a Jeep Avenger. Aj keď súčasná produkcia je pevne zavedená, budúcnosť po roku 2030 závisí od nových plánov a modelov, ktoré Stellantis postaví na stoly. „Za tri až štyri roky budeme rozhodovať o budúcnosti tejto fabriky,“ hovorí Imparato.
Výzva v podobe cien energie
Imparato otvorene priznal, že jednou z hlavných výziev, ktorým Tychy čelia, sú vysoké náklady na elektrickú energiu. „V Poľsku sú ceny energie príliš vysoké, čo komplikuje konkurencieschopnosť,“ dodáva. Stellantis však nezostáva pasívny – investuje do fotovoltiky a iných udržateľných riešení, aby znížil závislosť na tradičných zdrojoch energie.
Má Stellantis priveľa značiek?
Na otázku o štruktúre Stellantisu a počte jeho značiek (až 14), Imparato odpovedal: „Nie, nie je ich priveľa. Každá značka má svoje miesto na trhu.“ Zdôraznil, že kľúčovou výzvou nie sú náklady na značky, ale na platformy, batérie a pohonné systémy. Podľa neho je rozmanitosť značiek Stellantisu skôr výhodou než záťažou.
Nová éra pre Alfa Romeo a návrat Lancie?
Pod vedením Stellantisu sa Alfa Romeo posúva k inovatívnym modelom. Imparato vyjadril ambíciu priniesť nový Spider, ak modely Stelvio a Giulia prinesú úspech. „Nie je naším cieľom konkurovať značkám s desaťnásobnými objemami. Chcem, aby Alfa Romeo bola rešpektovaná za kvalitu a výkony svojich vozidiel,“ zdôraznil.

Foto: youtube.com/@AlfaRomeo
Čo sa týka Lancie, návrat na svetové trhy je postupný a opatrný. „Najprv musíme uspieť v Taliansku, až potom môžeme rozmýšľať o expanzii,“ uviedol Imparato.
GTi a OPC: Návrat ikonických názvov?
Na otázku o návrate ikonických modelov ako Peugeot GTi alebo Opel OPC Imparato odpovedal optimisticky: „Mám pocit, že sa tieto názvy vrátia. Nemôžem povedať kedy, ale verím, že to bude čoskoro.“
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Fiat sa vracia na scénu: Ambiciózny plán na konkurenciu pre Bigster
Šialené dopravné predpisy v Európe, o ktorých ste netušili!
Brzdenie motorom: Ako na to v automatoch? Jednoduchý trik na nižšiu spotrebu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.