24.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bf1burkina).
Burkina Faso, kraj známy svojou bohatou históriou a malebnou prírodou, vstupuje do sveta automobilového priemyslu s vlastnou značkou elektromobilov Itaoua. Dva modely, Native a Sahel, lákajú nielen afrických zákazníkov, ale aj technologických nadšencov z celého sveta. A hoci sa na prvý pohľad zdajú známe, ich africký charakter a inovatívne riešenia posúvajú túto značku na úplne inú úroveň.

Foto: youtube.com/@bf1burkina
Afrika vstupuje do hry: Nová značka Itaoua
Burkina Faso, 22-miliónový štát v západnej Afrike, si doteraz nespájame s automobilovým priemyslom. To sa však mení. Africká značka Itaoua prichádza s dvoma elektrickými modelmi, ktoré sú nielen dostupné, ale aj navrhnuté na mieru náročným africkým podmienkam. Výroba elektromobilov v tejto krajine predstavuje významný krok k technologickej modernizácii regiónu.
Dva modely, dva svety: Ktoré si získa popularitu?
Hlavným lákadlom značky Itaoua je model Native – plne elektrický hatchback s 31,45 kWh batériou a 109-koňovým motorom. Native zvláda náročné africké prostredie a vďaka solárnym panelom dokáže fungovať aj mimo tradičnej elektrickej siete. Druhý model, Sahel, pripomína európsku značku Dacia Spring, no je jasne “vylepšený” africkým pohľadom na dizajn a funkčnosť.

Foto: youtube.com/@bf1burkina
Technológie, ktoré šokujú trh
Jedným z prekvapení je rýchlosť nabíjania – po 30 minútach dokáže Itaoua Native prejsť až 330 kilometrov. Vďaka panelom na solárnu energiu sa však stáva dostupným aj v odľahlých oblastiach, kde chýba infraštruktúra. Tieto inovácie dokazujú, že aj rozvojové krajiny môžu držať krok s modernými trendmi v elektromobilite.
Prečo potrebujeme elektromobily v Afrike?
Africký trh s elektromobilmi síce ešte len rastie, no podľa analýz Mordor Intelligence by jeho hodnota mohla do roku 2027 prekonať 21 miliárd dolárov. Burkina Faso, kde až 80 % ľudí pracuje v poľnohospodárstve, vníma elektromobilitu ako príležitosť na rozvoj a zlepšenie životnej úrovne obyvateľov. Itaoua by mohla slúžiť nielen domácim zákazníkom, ale aj exportovať svoje autá do susedných krajín.
Záver:
Projekt Itaoua je nielen dôkazom technologického pokroku západnej Afriky, ale aj inšpiráciou pre celý svet. Ukazuje, že aj v rozvojových krajinách je možné využiť moderné technológie na zlepšenie života obyvateľov. Burkina Faso možno nebolo doteraz na automobilovej mape sveta, no práve teraz sa chystá prepísať pravidlá. A kto vie, možno sa o pár rokov bude meno Itaoua skloňovať v rovnakom kontexte ako Tesla či Toyota.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Diesel má stále budúcnosť, tvrdí Mercedes: Prečo je nafta stále na výslní?
Koniec podvodu s hybridmi: Európa sprísňuje pravidlá!
Stellantis plánuje návrat dieselových motorov: Koniec éry nafty sa ešte odkladá?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.