Elektro, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Burkina Faso stavia na vlastné auto a ide do elektromobility

24.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bf1burkina). Burkina Faso, kraj známy svojou bohatou históriou a malebnou prírodou, vstupuje do sveta automobilového priemyslu s vlastnou značkou elektromobilov Itaoua. Dva modely, Native a...

24.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bf1burkina).

Burkina Faso, kraj známy svojou bohatou históriou a malebnou prírodou, vstupuje do sveta automobilového priemyslu s vlastnou značkou elektromobilov Itaoua. Dva modely, Native a Sahel, lákajú nielen afrických zákazníkov, ale aj technologických nadšencov z celého sveta. A hoci sa na prvý pohľad zdajú známe, ich africký charakter a inovatívne riešenia posúvajú túto značku na úplne inú úroveň.

ITAOUA auto Afrika
Burkina Faso stavia na vlastné auto a ide do elektromobility.
Foto: youtube.com/@bf1burkina

Afrika vstupuje do hry: Nová značka Itaoua

Burkina Faso, 22-miliónový štát v západnej Afrike, si doteraz nespájame s automobilovým priemyslom. To sa však mení. Africká značka Itaoua prichádza s dvoma elektrickými modelmi, ktoré sú nielen dostupné, ale aj navrhnuté na mieru náročným africkým podmienkam. Výroba elektromobilov v tejto krajine predstavuje významný krok k technologickej modernizácii regiónu.

Dva modely, dva svety: Ktoré si získa popularitu?

Hlavným lákadlom značky Itaoua je model Nativeplne elektrický hatchback s 31,45 kWh batériou a 109-koňovým motorom. Native zvláda náročné africké prostredie a vďaka solárnym panelom dokáže fungovať aj mimo tradičnej elektrickej siete. Druhý model, Sahel, pripomína európsku značku Dacia Spring, no je jasne “vylepšený” africkým pohľadom na dizajn a funkčnosť.

ITAOUA auto Afrika
Afričan na štyroch kolesách: Native od Itaoua ohromuje svojím dojazdom.
Foto: youtube.com/@bf1burkina

Technológie, ktoré šokujú trh

Jedným z prekvapení je rýchlosť nabíjania – po 30 minútach dokáže Itaoua Native prejsť až 330 kilometrov. Vďaka panelom na solárnu energiu sa však stáva dostupným aj v odľahlých oblastiach, kde chýba infraštruktúra. Tieto inovácie dokazujú, že aj rozvojové krajiny môžu držať krok s modernými trendmi v elektromobilite.

Prečo potrebujeme elektromobily v Afrike?

Africký trh s elektromobilmi síce ešte len rastie, no podľa analýz Mordor Intelligence by jeho hodnota mohla do roku 2027 prekonať 21 miliárd dolárov. Burkina Faso, kde až 80 % ľudí pracuje v poľnohospodárstve, vníma elektromobilitu ako príležitosť na rozvoj a zlepšenie životnej úrovne obyvateľov. Itaoua by mohla slúžiť nielen domácim zákazníkom, ale aj exportovať svoje autá do susedných krajín.

Záver:

Projekt Itaoua je nielen dôkazom technologického pokroku západnej Afriky, ale aj inšpiráciou pre celý svet. Ukazuje, že aj v rozvojových krajinách je možné využiť moderné technológie na zlepšenie života obyvateľov. Burkina Faso možno nebolo doteraz na automobilovej mape sveta, no práve teraz sa chystá prepísať pravidlá. A kto vie, možno sa o pár rokov bude meno Itaoua skloňovať v rovnakom kontexte ako Tesla či Toyota.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Myslíte si, že Afrika môže konkurovať Európe a Ázii v elektromobilite?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Diesel má stále budúcnosť, tvrdí Mercedes: Prečo je nafta stále na výslní?

Koniec podvodu s hybridmi: Európa sprísňuje pravidlá!

Stellantis plánuje návrat dieselových motorov: Koniec éry nafty sa ešte odkladá?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Tesla v problémoch: Cybertruck nejde na odbyt a zákazníci si trhajú vlasy

19.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheStraightPipes). Plánoval byť revolúciou medzi elektrickými pickupmi, no namiesto toho spôsobuje Elonovi Muskovi vrásky. Tesla Cybertruck, očakávaný hit, sa nedokáže…

Špionáž na kolesách? Čínske autá majú zákaz vstupu na britské vojenské základne

19.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/72westy). Britské ministerstvo obrany zakročilo proti elektromobilom s čínskymi komponentmi. Obavy zo špionáže, sabotáže a prenosu citlivých dát prinútili úrady…

Volvo S90 2026: Facelift, ktorý osloví zákazníkov

19.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Volvo S90, symbol švédskeho luxusu a precíznosti, prichádza s modernizáciou, ktorá osloví len vybrané trhy v Ázii. Prečo tento…

Čína zadržiava vzácne suroviny: Svetoví výrobcovia elektromobilov stoja pred veľkým problémom!

19.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/apiguide). Obchodná vojna medzi USA a Čínou naberá na obrátkach. Čínsky ťah, ktorým v prístavoch zadržiava export vzácnych kovov a…

Nečakaný zvrat vo Volkswagene: Pridávajú zmeny, dôvod poteší každého motoristu

19.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/servickuz). Ešte nedávno musel Volkswagen čeliť obavám zo zatvárania fabrík a masových prepúšťaní. Teraz však prekvapuje! V hlavnej fabrike v…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov