25.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@catacars).
Dacia, kedysi symbol lacných, no nie príliš atraktívnych áut, dnes ničí predsudky a konkurenciu. Zákazníci, ktorí sa jej kedysi vysmievali, teraz prichádzajú s túžbou po spoľahlivosti a jednoduchosti. Čo stojí za jej obratom k úspechu a prečo si dnes polovica nových majiteľov vyberá najluxusnejšie modely?

Foto: youtube.com/@catacars
Dacia už nie je len lacná značka – svet sa zmenil!
Pamätáte si na časy, keď Dacia patrila medzi synonymá pre lacné a jednoduché autá, ktoré si väčšina motoristov ani nevšimla? Tie časy sú dávno preč! Podľa šéfa automobilky Denisa Le Vota je trh s automobilmi dnes úplne iný. Inflácia, nové regulácie a rastúce ceny energií spôsobili, že autá, ktoré kedysi dominovali trhu, dnes nemôžu konkurovať Dacii. Tá totiž stále dokáže priniesť pomer ceny a kvality, ktorý konkurenti jednoducho nevedia zákazníkom ponúknuť.
Predsudky padli – Dacia si získala rešpekt
Ešte pred pár rokmi by si mnohí ľudia o Daciu ani neopreli bicykel. Modely ako Logan či Sandero boli síce lacné, no kvalitou, komfortom alebo vzhľadom veľmi neoslnili. „Bol to len základný dopravný prostriedok, nič viac,“ spomína Le Vot. Dnes však situácia vyzerá úplne inak. Dacia sa zamerala na spoľahlivosť, jednoduchosť a pridané hodnoty pre bežného zákazníka. Výsledkom je moderné auto za cenu, ktorá je stále dostupná, aj keď o niečo vyššia ako kedysi.
Ceny rastú, ale Dacia stále drží náskok
Zatiaľ čo mnohé značky bojujú s rapídnym nárastom cien, Dacia má vlastný recept. „Orezávame všetko, čo nie je nutné,“ vysvetľuje Le Vot. Zákazníci tak získavajú presne to, čo potrebujú – spoľahlivosť, jednoduché ovládanie a minimum starostí. Aj keď sú autá o niečo drahšie, stále sú výrazne lacnejšie ako u konkurencie, čo priťahuje vodičov zo všetkých segmentov trhu.
Luxusné verzie? Hlavne Duster a hybrid!
Zaujímavosťou však je, že dnešní zákazníci Dacie si často vyberajú najdrahšie verzie modelov. Duster s hybridným motorom je horúcim favoritom – až 30 % zákazníkov siaha práve po tejto verzii. „Pred desiatimi rokmi by niečo také bolo nepredstaviteľné. Dnes chcú ľudia jediné – spoľahlivé auto, ktoré ich dostane do cieľa s minimálnymi nákladmi,“ tvrdí Le Vot.

Foto: shutterstock.com/Grzegorz Czapski
Konkurencia prehráva bitku
Štatistiky hovoria jasnou rečou. Dacia ročne predá okolo 600-tisíc áut, pričom polovica zákazníkov prichádza od konkurencie. To je dôkaz, že táto značka už dávno nie je len lacnou alternatívou, ale cielenou voľbou pre ľudí, ktorí v iných značkách nedostali to, po čom túžia. „Dacia je odpoveďou na problémy dnešného sveta,“ uzatvára šéf automobilky.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Radikálne kroky v USA: Odpojenie nabíjačiek a rozpredaj vozidiel.
Putinova limuzína dostupná pre každého: Luxusné pancierované autá pre náročných!
Toyota Land Cruiser Mini: Malý drak prichádza do ulíc!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.