1.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@namcar85).
Automobilový gigant Stellantis, zoskupujúci 14 značiek, stojí pred dôležitými rozhodnutiami. Slabé predaje niektorých značiek, ako sú Alfa Romeo, Lancia či DS, prinášajú otázky o ich budúcnosti. Čo sa stane so značkami, ktoré nedosahujú očakávané výsledky?

Foto: youtube.com/@namcar85
Budúcnosť Stellantis: Kto zostane a kto pôjde?
Stellantis, ktorý vznikol spojením FCA a PSA, patrí medzi najväčšie automobilové skupiny na svete. Pod jeho krídlami sa nachádza až 14 značiek, pričom každá má svoje špecifické miesto na trhu. Hoci gigant dosiahol úspech s Fiatom, Peugeotom či Jeepom, niektoré značky, ako Alfa Romeo, Lancia a DS, čelia otázkam o svojej udržateľnosti.
Kto vedie a kto zaostáva
Predaje za rok 2024 ukázali, že Fiat a Peugeot dominujú s 20 % podielom na predajoch, Jeep dosahuje 15 % a ďalšie značky ako Ram, Opel/Vauxhall a Citroën si držia stabilné pozície. Naopak, Alfa Romeo, Lancia a DS priniesli len 1 % z celkového predaja, čo ich stavia do pozície, kde sa ich budúcnosť prehodnocuje. Maserati, hoci nedosahuje ani 1 %, si stále drží svoje miesto vďaka luxusnému zameraniu.
Problém slabých značiek
Alfa Romeo, Lancia a DS dlhodobo zaostávajú za konkurenciou v prémiovom segmente. Napriek veľkým očakávaniam sa týmto značkám nepodarilo dosiahnuť predajné čísla, ktoré by ich udržali na silnejšej pozícii. Stellantis preto zvažuje, či ich ďalej podporovať, alebo im dať stopku.
Kto má šancu na prežitie?
Zatiaľ čo Chrysler a Dodge, s 3 % podielom na trhu, si zachovávajú stabilitu na americkom trhu, európske značky ako Lancia či DS bojujú o svoje miesto na slnku. Alfa Romeo má historickú hodnotu, no jej predajné čísla hovoria jasne – ak nenastanú zmeny, riskuje rovnaký osud ako značky, ktoré už z trhu zmizli.

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Hľadanie nového vedenia
Stellantis hľadá nového CEO, ktorý bude mať jasnú víziu pre budúcnosť skupiny a jej značiek. Nový líder bude musieť rozhodnúť, ktoré značky dostanú druhú šancu a ktoré sa stanú minulosťou. V tomto smere sa ukáže, či Stellantis dokáže efektívne zúžitkovať svoje bohaté portfólio, alebo bude musieť spraviť bolestivé rozhodnutia.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Volvo šokuje: Volant horúci ako púšť! Je to bezpečné?
Autá pre seniorov? Pohodlie, bezpečnosť a štýl v jednom balení!
Šmyk na ceste? Toto je najväčšia chyba, ktorú vodiči robia!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.