10.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Grzegorz Czapski).
Volkswagen zúfalo skúša preraziť na čínskom trhu. Svoje kľúčové elektrické vozidlo ID.3 ponúka miestnym zákazníkom za cenu, ktorá by u nás zodpovedala novému hatchbacku nižšej triedy. Napriek tomu zažíva totálny neúspech. Prečo? Problém zjavne nie je len v cene.

Foto: shutterstock.com/Grzegorz Czapski
Elektrická revolúcia? Zatiaľ len na papieri
Elektromobily sú prezentované ako budúcnosť automobilizmu. Mnohí tvrdia, že keď sa ich cena zníži, stanú sa predajným hitom. Najnovší príklad z Číny však ukazuje, že to tak nemusí byť. Volkswagen ID.3, ktorý sa v Európe predáva za vyše približne 33-tisíc eur, ponúka čínskym zákazníkom za polovicu – za približne 15-tisíc eur. A aj tak oň takmer nikto nejaví záujem.
Prečo Číňanov ID.3 neláka?
Je dôležité pochopiť, prečo je ID.3 v Číne prepadákom, hoci je cenovo dostupnejší ako kedykoľvek predtým. Hlavným dôvodom je nekonkurencieschopnosť modelu. S batériou o kapacite 52 kWh a žalostne obmedzenou výbavou, ktorú Volkswagen nazýva Pure Limited, je toto auto pre mnohých zákazníkov neatraktívne.
Za takúto cenu si čínski zákazníci môžu vybrať domáce elektrické autá, ktoré ponúkajú viac – väčší dojazd, vyššiu kvalitu a často aj lepšiu výbavu. Napríklad modely od čínskych značiek BYD alebo NIO majú nielen lepšie parametre, ale aj nižšiu cenu.
Výbava, ktorá skôr odrádza
Volkswagen ID.3 vo verzii Pure Limited skutočne nenadchne. Batéria s kapacitou 52 kWh (ekvivalent 15-litrovej nádrže na naftu) neposkytne veľkorysý dojazd, a nabíjanie trvá večnosť – doma viac ako osem hodín a na rýchlonabíjačke približne pol hodiny. Navyše, výbava je tak chudobná, že aj zoznam prvkov ako „zatmavené zadné okná“ vyznieva skôr ako vtip.
Sila domácej konkurencie
Čínsky trh je pre zahraničné automobilky tvrdou skúškou. Domáci výrobcovia elektrických áut nielenže ponúkajú konkurencieschopnejšie produkty, ale aj lepšie chápu potreby miestnych zákazníkov. Volkswagen ID.3, napriek nízkej cene, nedokáže súperiť s modelmi, ako sú BYD Dolphin alebo Wuling Hongguang Mini EV.

Foto: youtube.com/@evsreport
Lekcia pre Volkswagen
Čísla hovoria jasne – v Číne sa tento rok predalo len 2 463 kusov modelu ID.3. Pre porovnanie, model Sagitar (čínsky ekvivalent Jetty) dosiahol 28 326 predaných kusov. Dokonca aj čínsky Mercedes triedy E, ktorý patrí medzi prémiové modely, sa predáva lepšie.
Volkswagen by si z tohto výsledku mal vziať poučenie. Elektromobily majú budúcnosť, ale len vtedy, ak dokážu zákazníkom ponúknuť skutočnú pridanú hodnotu. Pokiaľ budú stavať na „mŕtvom koňovi“, ktorého už nevedia oživiť, riskujú, že stratia nielen čínsky trh, ale aj dôveru zákazníkov po celom svete.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Volkswagen vracia tlačidlá: „Je to auto, nie telefón!
Nový motor je na ceste do sériovej výroby!
Ako zničiť Lamborghini Diablo (a ešte sa na to pozerať)
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.