11.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beastoftheroad).
Jaguar predstavil svoje nové elektrické GT auto v plnej paráde počas parížskeho Fashion Weeku. S celebritou za volantom a odvážnou stratégiou ukazuje, že sa nebojí riskovať. No tvrdé čísla hovoria jasne – až 85 % zákazníkov môže britskú značku opustiť.

Foto: youtube.com/@beastoftheroad
Jaguar ide do elektrického boja, no za akú cenu?
Britská automobilka Jaguar, ktorá bola kedysi synonymom luxusu, výkonu a elegancie, sa rozhodla razantne zmeniť svoj kurz. Predstavila svoje nové elektrické GT auto, ktoré by malo otvoriť úplne novú kapitolu značky. Po rokoch poklesu predajov a odlivu zákazníkov Jaguar stavil všetko na elektromobilitu.
Problémom však je, že táto radikálna zmena vôbec nezaručuje úspech. Podľa prevádzkového riaditeľa Jaguaru Rawdona Glovera až 85 % ich súčasných zákazníkov nemá záujem o elektrické vozidlá. To znamená, že z kedysi uznávanej značky sa môže stať okrajový hráč na trhu.
Premiéra s celebritou: Skôr divadlo než revolúcia?
Jaguar svoje nové elektrické GT auto, ktoré vzišlo z konceptu Type 00, predviedol na parížskom Fashion Weeku. Auto nalakované do odtieňa French Ultramarine sa stalo stredobodom pozornosti, no nie pre jeho technológiu, ale skôr vďaka hereckej hviezde Barrymu Keoghanovi, ktorý ho propagoval.
Zatiaľ čo na prvý pohľad mohlo pôsobiť, že herec auto šoféruje, pravda bola niekde inde. Barry bol na miesto privezený a následne sa na oko vysúkal zo sedadla vodiča. Tento marketingový krok vyvolal zmiešané reakcie – namiesto dojmu exkluzivity pôsobil Jaguar skôr rozpačito.
Elektrické GT: Technológia, ktorá neohúri
Chystané elektrické GT má vo vrcholnej verzii ponúknuť výkon 1 000 koní a udávaný dojazd 700 kilometrov. Na papieri tieto čísla vyzerajú pôsobivo, no v realite už dnes takúto výkonnostnú úroveň prekonávajú iné automobilky za oveľa nižšie ceny.
S cenovkou presahujúcou 120 000 eur bude Jaguar cieliť na bohatých zákazníkov žijúcich vo veľkých mestách, ktorí uprednostnia dizajn a luxus interiéru pred samotnou technológiou. Otázkou však zostáva, či takáto klientela naozaj existuje v dostatočnom počte, aby zabezpečila značke prežitie.
Straty zákazníkov idú ruka v ruke s riskantnými rozhodnutiami
Jaguar za posledných šesť rokov stratil 82 % svojej klientely a aktuálne predáva len zlomok áut oproti minulosti. Kým v roku 2018 predal po celom svete 180 833 áut, v roku 2022 to bolo už len 33 000. Ak sa potvrdí odhad straty ďalších 85 % zákazníkov, značka môže skončiť na úrovni len 5 000 predaných vozidiel ročne.
Táto stratégia by mohla automobily Jaguar rýchlo poslať do zabudnutia, zvlášť keď s takto nízkymi predajmi nebude mať značka možnosť výrazne šetriť náklady. Nádeje automobilky však ležia v tom, že dokáže osloviť úplne nový segment zákazníkov.
Môže Jaguar ešte zaujať?
Zarytí fanúšikovia značky Jaguar majú na nový koncept elektrického GT zmiešané názory. Kritici model označujú za nemastný, neslaný a bez duše, čo je presným opakom toho, čo kedysi robilo Jaguar takým výnimočným.
Zdá sa, že automobilka už nie je ochotná adaptovať svoju stratégiu na reálne podmienky trhu, ale namiesto toho slepo nasleduje trend elektromobility. Ak tento krok nevyjde, môže sa stať, že Jaguar skončí ako značka, ktorá sama sebe udelila ranu z milosti.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Moderné technológie a dizajn – Mondeo a jeho nový život.
Omoda ukázala karty: Nové SUV modely pre rok 2025 odhaľujú smerovanie tejto ambicióznej značky
Nový motor je na ceste do sériovej výroby!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.