23.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Sirisky).
Zabudnite na všetko, čo ste si mysleli o čínskych autách. Nový elektrický SUV MHero 1 búra všetky stereotypy o lacnej čínskej produkcii. S cenou presahujúcou 180 000 eur, výkonom 1090 koní a batériou veľkou ako malá elektráreň vstupuje na slovenský trh najdrahšie čínske auto všetkých čias. Tento kolos prekonáva aj prémiové európske značky a ukazuje, že Čína už dávno nie je synonymom pre lacné napodobeniny.

Foto: youtube.com/@Sirisky
Čínske automobilky v posledných rokoch zaplavujú európsky trh, no väčšinou sa zameriavajú na cenovo dostupné modely. MHero 1 však prichádza s úplne inou stratégiou. Tento gigantický elektrický SUV od značky Dongfeng nekonkuruje bežným elektromobilom, ale priamo útočí na prémiový segment, kde vládnu značky ako Mercedes, BMW či Tesla. A robí to s takou drzosťou a sebavedomím, že mnohých motoristických nadšencov doslova šokuje.
Monštrum s výkonom superšportu: Štyri motory a zrýchlenie, ktoré vás pritlačí do sedadla
MHero 1 nie je len ďalším elektrickým SUV. Je to technologická prehliadka toho najlepšieho, čo súčasná Čína dokáže ponúknuť. Tento kolos meria takmer 5 metrov na dĺžku, 2,10 metra na šírku a 1,94 metra na výšku. Rázvor kolies dosahuje impozantných 2,95 metra, čo zaručuje priestranný interiér.
No skutočný šok prichádza pod kapotou. MHero 1 disponuje neuveriteľnými štyrmi elektrickými motormi, ktoré spoločne produkujú systémový výkon 1090 koní a krútiaci moment 1400 Nm. Tieto čísla nie sú len na papieri – tento 3400-kilogramový obor dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za neuveriteľných 4,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 km/h.
Batéria s kapacitou 142,7 kWh patrí medzi najväčšie, aké môžete v osobnom automobile nájsť. Napriek tomu dojazd 480 kilometrov nie je vzhľadom na veľkosť batérie rekordný, čo naznačuje, že efektivita nie je silnou stránkou tohto vozidla. Rýchle nabíjanie je možné výkonom 100 kW, čo je v dnešnej dobe skôr priemerná hodnota.
Luxus ako z vesmírnej lode: Interiér plný obrazoviek a masážnych sedadiel
Interiér MHero 1 pripomína skôr luxusnú vesmírnu loď než klasické auto. Dominujú mu tri obrovské displeje – dva 12,3-palcové pred vodičom a spolujazdcom a centrálny 15,6-palcový infotainment displej. Dokonca aj v zadnej lakťovej opierke nájdete 8-palcový displej pre cestujúcich vzadu.
Luxus pokračuje 16 reproduktormi prémiového zvukového systému, 16-násobne elektricky nastaviteľným sedadlom vodiča s pamäťou a 14-násobne nastaviteľným sedadlom spolujazdca. Všetky sedadlá sú vyhrievané, ventilované a vybavené masážnou funkciou. Vzduchové odpruženie je samozrejmosťou, rovnako ako množstvo aktívnych a pasívnych bezpečnostných systémov.
MHero 1 sa však nespolieha len na luxus – má aj skutočné terénne schopnosti. Dokáže prebrodiť vodu hlbokú až 90 centimetrov, vyjsť do kopca so sklonom 45 stupňov a vďaka zadnej náprave s protismerným riadením sa dokáže pohybovať diagonálne ako krab, pričom predná časť vozidla smeruje priamo vpred. Vozidlo stojí na 20-palcových kolesách s terénnymi pneumatikami.

Foto: youtube.com/@ThunderGears
Cena, ktorá vyrazí dych: Drahší než Mercedes, Tesla aj Lotus
Všetok tento luxus a technológie majú svoju cenu – a nie malú. MHero 1 stojí na Slovensku neuveriteľných 182 400 eur, čím sa stáva najdrahším čínskym autom na našom trhu. Pre porovnanie, je drahší než najdrahší Lotus Eletre (153 090 eur), Tesla Model X Plaid (124 990 eur) alebo Mercedes-EQS SUV 580 (drahšia je len verzia Maybach 680).
Zaujímavý je aj zoznam príplatkovej výbavy. Za ťažné zariadenie zaplatíte neuveriteľných 3 328 eur. Balík obsahujúci strešný nosič, rebrík a dodatočné osvetlenie vás vyjde na 5 186 eur. Elektricky výsuvné nástupné dosky? Tie stoja 3 198 eur.
Tieto ceny jasne ukazujú, že MHero 1 nie je určený pre bežných spotrebiteľov. Je to výkladná skriňa čínskych technologických možností a jasný signál, že čínske automobilky už nemajú záujem len o nižší cenový segment. Chcú konkurovať aj tým najluxusnejším značkám a MHero 1 je ich prvým vážnym pokusom.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nová technológia BYD môže zmeniť svet elektromobilov
BYD: 1000 V architektúra, ktorá prekoná všetko!
Čínska spoločnosť BYD kupuje nemeckú sieť veľkých predajcov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.