Správy, Zaujímavosti,

Automobilka nečakane skončila výrobu

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Rahayu footage). Nové clá na elektrické vozidlá z Číny spôsobili vážne trhliny v spolupráci medzi čínskym Leapmotorom a nadnárodným gigantom Stellantis. Výroba elektrického modelu Leapmotor...

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Rahayu footage).

Nové clá na elektrické vozidlá z Číny spôsobili vážne trhliny v spolupráci medzi čínskym Leapmotorom a nadnárodným gigantom Stellantis. Výroba elektrického modelu Leapmotor T03 v Poľsku skončila nečakane, čo vyvolalo otázky o budúcnosti tejto aliancie. Čo stojí za týmto rozhodnutím a aký má na to pohľad čínska vláda?

Výrobná linka
Automobilka nečakane skončila výrobu.
Foto: shutterstock.com/Rahayu footage

Elektrické vozidlá na križovatke: Prečo Stellantis končí s Leapmotor v Poľsku?

V marci tohto roka Stellantis, jeden z popredných hráčov automobilového priemyslu, náhle ukončil výrobu mestského elektrického modelu Leapmotor T03 vo svojej továrni v poľskom meste Tychy. Táto správa je o to prekvapujúcejšia, že Stellantis len nedávno investoval 1,5 miliardy eur do čínskeho Leapmotoru, čím získal 21 % podiel v tejto firme, ako aj výlučné práva na predaj vozidiel Leapmotor v Európe.

Podľa anonymných zdrojov zatiaľ neexistujú plány na opätovné spustenie výroby modelu T03 na európskej pôde. Naopak, Stellantis už vlani upustil od plánov na zavedenie druhého modelu Leapmotor v Poľsku.

Nové clá a politické napätie: Hlavné dôvody zastavenia výroby

Hlavným dôvodom ukončenia výroby boli nové clá Únie na elektrické vozidlá dovezené z Číny. Tieto clá dosahujú až 21 % a sú reakciou na rastúci počet lacných čínskych elektromobilov na európskom trhu. Táto situácia spoločne s politickým tlakom čínskej vlády, ktorá od októbra minulého roka vyzvala domácich výrobcov na obmedzenie zahraničných investícií, vyústila do napätí, ktoré ohrozujú budúcnosť spolupráce medzi Stellantisom a Leapmotorom.

Stellantis nevzdáva boj: Čo čaká čínske modely na európskom trhu?

Napriek zrušeniu výroby modelu T03 Stellantis zdôrazňuje, že projekt Leapmotor neopúšťa. Skupina si zachováva kontrolu nad 51 % spoločného podniku a naďalej má práva na predaj, produkciu a export vozidiel Leapmotor mimo Číny. Táto snaha ukazuje, že Stellantis sa nevzdáva svojho cieľa posilniť pozíciu na európskom trhu elektrických áut.

Leapmotor 03 spredu
Model Leapmotor T03 – jeho osud na európskom trhu je neistý.
Foto: youtube.com/@UON-News-EV

Čínska vlna odporu: Ako ovplyvní budúcnosť trhu?

Čína začala aktívne reagovať na clá tým, že obmedzuje investície domácich spoločností do krajín podporujúcich nové tarify. Poľsko, ako jedna z desiatich krajín, ktoré tieto clá podporili, tak môže čeliť čoraz väčšiemu tlaku. Tento politický a ekonomický spor môže mať dlhodobý vplyv nielen na automobilový priemysel, ale aj na spoluprácu medzi Európou a Čínou ako celkom.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Myslíte si, že clá na čínske elektromobily prinesú pozitívne zmeny pre európsky automobilový trh?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Budúcnosť autoservisov v ohrození: prežijú malí hráči v boji s gigantmi?

Nemecké autá ostali uväznené v amerických prístavoch – Volkswagen čelí novému problému!

Ruské autá na Kube: Nostalgia za dávnymi časmi alebo nový začiatok?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Tajomstvá ojazdených áut: Lacné vozidlá a trik s kilometrami

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chrisfix). Kupujete ojazdené auto? Dajte si pozor, čo ukazuje tachometer. Pretočené kilometre nie sú len drobným prehreškom, ale na Slovensku…

Čínske automobilky na vzostupe: Európa stále spí, Číňania dobývajú svet!

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Kým sa bruselské elity zaoberajú elektromobilmi a krátkozrakými reguláciami, čínske automobilky ticho, ale rýchlo preberajú globálne trhy. Či…

Chcete lacné čínske autá? EU má iný plán – regulácia namiesto voľného trhu!

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/SvitlanaRo). Navonok to vyzerá, že Európska únia bojuje za blaho spotrebiteľov a ochranu životného prostredia. Realita je však často oveľa…

Európska únia chce zakázať karbónové vlákna: Budú superšporty minulosťou?

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/JoshBryan). Európska únia pripravuje zákaz karbónových vlákien, ktoré sú dnes synonymom ľahkosti, pevnosti a moderného automobilového dizajnu. Toto rozhodnutie by…

Kúpili ste si auto, alebo pascu na kolesách? Konšpiračná teória o elektromobiloch

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@rm_cars). Predstavte si, že sedíte v aute, ktoré ste si kúpili za desiatky tisíc eur. Zrazu – nič. Motor nenaskočí,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov