14.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Talianska značka Maserati, donedávna symbol luxusu a prestíže, zažíva ťažké časy. Predaje za prvý kvartál roka 2025 klesli o alarmujúcich 48 % a budúcnosť značky je zahalená otáznikmi. Čo sa skrýva za dramatickým poklesom predajov a aké kroky plánuje vedenie podniknúť, aby Maserati znovu ožilo?

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Predaje padajú, problémy pribúdajú
Maserati už dlhší čas bojuje s nepriaznivými číslami, no prvý štvrťrok 2025 znamenal ďalší tvrdý úder. Zatiaľ čo pred rokom značka predala 3 300 vozidiel, tento rok je to len 1 700. A hoci Maserati už v minuloročných výsledkoch zaznamenalo pokles o 57 %, zdá sa, že dno je ešte stále v nedohľadne.
Plán záchrany: Zmena stratégie a úspory
Nový šef Maserati, Santo Ficili, prijal vedenie iba v októbri minulého roka, no už v januári predpovedal ťažké obdobie. Jeho plán zahŕňa zásadné kroky – od zlepšenia vzťahov s dílermi, cez zostavenie nového tímu, až po výrazné škrty v nákladoch. Ficili priznal chyby v marketingu a nevylúčil ani zníženie cien vozidiel, aby značka zostala konkurencieschopná.
Trumpove clá a predaj značky?
Do negatívneho vývoja zasahujú aj vonkajšie faktory. Trumpova administratíva zaviedla nové clá, ktoré ovplyvnili celý automobilový trh. Navyše, materská spoločnosť Stellantis si najala konzultačnú firmu McKinsey, aby zhodnotila budúcnosť Maserati a sesterskej značky Alfa Romeo. Špekulácie o možnom predaji oboch značiek tak naberajú na obrátkach.
V tieni Ferrari a ďalších značiek
Maserati sa teraz nachádza na chvoste portfólia koncernu Stellantis. Pre porovnanie, značka Ferrari, ktorá predáva vozidlá za podstatne vyššie ceny, dokázala predať viac áut. Celkovo však Stellantis nezaznamenáva úspechy – pokles predajov zaznamenali takmer vo všetkých regiónoch sveta, s výnimkou Južnej Ameriky.

Foto: youtube.com/@maserati
Je východisko ešte možné?
Rok 2025 je pre Maserati označený ako obdobie obnovy, no s narastajúcimi problémami a neistotou na trhu sa zdá, že to bude skôr boj o prežitie. Ak sa plán Santo Ficiliho nepodarí zrealizovať, značka môže čeliť ešte väčším problémom, vrátane možného odpredaja.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Čo si myslíte o budúcnosti značky Maserati?
- Verím, že Maserati sa odrazí od dna a znovu zažiari.
- Značka by si mala nájsť strategického partnera alebo investora.
- Myslím si, že Maserati čaká koniec ako samostatnej značky.
- Situáciu nesledujem, ale dúfam, že sa im podarí zotaviť.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Pripravte sa! Audi A6 Sedan 2025 Vás očarí na prvý pohľad
Mazda vyzýva Teslu na súboj: Predstavujeme SUV, ktoré chce dobehnúť Model Y!
Ušetrite alebo riskujete? Pravda o motorových olejoch
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.