Elektro, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Čínske elektromobily nabíjajú rýchlejšie, než si stihnete kúpiť kávu.

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@markets). Predstavte si, že váš elektromobil sa nabijete za päť minút – tak rýchlo, ako by ste natankovali benzín. Čínsky výrobca automobilov BYD túto technológiu...

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@markets).

Predstavte si, že váš elektromobil sa nabijete za päť minút – tak rýchlo, ako by ste natankovali benzín. Čínsky výrobca automobilov BYD túto technológiu už ohlásil a uviedol do praxe. Prečo Európa stále nemá niečo podobné? A čo je potrebné na to, aby sa táto technologická revolúcia dostala aj k nám?

BYD nabíjanie auta
Čínske elektromobily nabíjajú rýchlejšie, než si stihnete kúpiť kávu.
Foto: youtube.com/@markets

Revolúcia v nabíjaní: BYD posúva hranice

Čínska automobilka BYD, lídrom v oblasti elektromobilov, ohromila svet predstavením technológie, ktorá dokáže nabiť elektromobil na dojazd 400 kilometrov už za päť minút. Toto tempo nabíjania je obrovský krok vpred a prináša elektromobily bližšie k používateľskému komfortu známeho z tradičných spaľovacích motorov.

Nová „Super e-Platforma“ debutovala v modeloch Han L sedan a Tang L SUV, pričom popri revolučnom rýchlonabíjaní nezabudla ani na primeranú cenovú dostupnosť. Prečo však táto technológia ešte nie je súčasťou európskeho trhu?

Hlavný hráč: Batéria a jej limity

Základom každej diskusie o nabíjaní elektromobilov je ich batéria. BYD urobil obrovský pokrok s novou „Blade“ batériou, ktorá dokáže zvládnuť také vysoké rýchlosti nabíjania bez poškodenia svojej životnosti.

Kým iné batérie trpia prehriatím alebo stratou kapacity, BYD dokázal znížiť vnútorný odpor a spravovať teplotu tak, aby bola batéria odolná voči opotrebovaniu a bezpečná. Avšak otázkou zostáva, ako sa tieto batérie osvedčia po niekoľkých rokoch používania.

Infraštruktúra: Kde Amerika zaostáva

Jedným z hlavných problémov pre zavedenie megawatového nabíjania v Európe je nedostatočná infraštruktúra. Kým BYD už buduje nabíjacie stanice s výkonom 1,360 kW a plánuje ich tisícky po celej Číne, európske stanice sa stále spoliehajú na nižší výkon (150-350 kW).

Problém nie je len v technológii samotných nabíjačiek, ale aj v kapacite elektrických sietí. Vybudovanie megawatových staníc si vyžaduje nákladné a časovo náročné modernizácie siete, čo spomaľuje ich implementáciu.

Je päťminútové nabíjanie nutnosťou?

Niektorí odborníci tvrdia, že ultra-rýchle nabíjanie nemusí byť nevyhnutnosťou. Vodiči strávia na čerpacej stanici priemerne 10–12 minút, pričom aj súčasné elektromobily a infraštruktúra by mohli následne dosiahnuť tento cieľ. Navyše, moderné nabíjacie technológie neustále zrýchľujú proces nabíjania, a tým postupne vyrovnávajú rozdiel medzi tradičným tankovaním a dobíjaním elektromobilov.

Napriek tomu je BYD schopný zaujať nielen technológiou, ale aj marketingom. Päťminútové nabíjanie sa stalo symbolom technologickej nadvlády, ktorá si získava pozornosť aj tam, kde BYD zatiaľ nepredáva autá – ako napríklad v Amerike.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Myslíte si, že päťminútové nabíjanie elektromobilov je budúcnosťou dopravy?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Tesla Model 3 po 250 000 kilometroch a 5 rokoch: Batéria prekvapuje aj bez starostlivosti!

Ako ukradnúť 900 motorov z fabriky KIA a nikto si to nevšimne: Majstrovské dielo

Automatická prevodovka: 7 jednoduchých pravidiel, ktoré vám môžu ušetriť stovky eur na opravách


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čínske automobilky na vzostupe: Európa stále spí, Číňania dobývajú svet!

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Kým sa bruselské elity zaoberajú elektromobilmi a krátkozrakými reguláciami, čínske automobilky ticho, ale rýchlo preberajú globálne trhy. Či…

Chcete lacné čínske autá? EU má iný plán – regulácia namiesto voľného trhu!

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/SvitlanaRo). Navonok to vyzerá, že Európska únia bojuje za blaho spotrebiteľov a ochranu životného prostredia. Realita je však často oveľa…

Európska únia chce zakázať karbónové vlákna: Budú superšporty minulosťou?

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/JoshBryan). Európska únia pripravuje zákaz karbónových vlákien, ktoré sú dnes synonymom ľahkosti, pevnosti a moderného automobilového dizajnu. Toto rozhodnutie by…

Kúpili ste si auto, alebo pascu na kolesách? Konšpiračná teória o elektromobiloch

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@rm_cars). Predstavte si, že sedíte v aute, ktoré ste si kúpili za desiatky tisíc eur. Zrazu – nič. Motor nenaskočí,…

Prepúšťanie zamestnancov a neistá budúcnosť ikonickej značky

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Britská automobilka Lotus, svetovo známa svojimi športovými autami, ohlásila masívne prepúšťanie vo svojom výrobnom závode v Hetheli. Dôvodom sú…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov