19.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheStraightPipes).
Plánoval byť revolúciou medzi elektrickými pickupmi, no namiesto toho spôsobuje Elonovi Muskovi vrásky. Tesla Cybertruck, očakávaný hit, sa nedokáže predávať a spoločnosť odmieta jeho spätné odkúpenie či akékoľvek reklamácie. Prečo tento futuristický gigant stroskotal?

Foto: youtube.com/@TheStraightPipes
Cybertruck ako prepadák: Čo sa pokazilo?
Tesla Cybertruck mal byť symbolom pokroku a technologickej výnimočnosti. Avšak, tisíce nepredaných vozidiel, ktoré parkujú na skladoch, ukazujú, že úspech sa nekoná. Spoločnosť Tesla tvrdila, že má viac ako milión záujemcov o tento model, no zrazu akoby všetci zmizli. Problémy s technickými chybami, vysoká cena a nezáujem o spätné odkúpenie toto vozidlo doslova pochovávajú.
Európa klesá, konkurencia stúpa
Ani na starom kontinente to nevyzerá dobre. Predaje Tesly v Európe, tradične jednom z jej kľúčových trhov, klesajú alarmujúco. Dokonca aj v Nórsku, kde Tesla kedysi dominovala trhu, sa predaje zrútili o takmer 45 %. Naopak, konkurencia ako čínska spoločnosť BYD si uháňa míľovými krokmi. Tá v roku 2024 predala 4,27 milióna automobilov, čím Teslu prekonala o viac ako dvojnásobok.

Foto: Súkromný archív
Technické chyby a nespokojnosť zákazníkov
Jedným z hlavných dôvodov, prečo Cybertruck stagnuje, sú technické problémy. Mnohé vozidlá sa už dlhšie stretávajú s kritickými chybami, ktoré odrádzajú zákazníkov. Navyše, Tesla odmieta tieto vozidlá prijať späť ako reklamácie alebo ich odkúpiť. Spoločnosť nenabáda ani na výmenu modelu, čím znižuje dôveru v zákaznícku podporu.
Politické a sociálne kontexty: Tesla pod útokom
Situáciu Tesly komplikuje aj politická a sociálna atmosféra. Spojené štáty zažívajú vlnu útokov proti Tesle, ktoré prezident Joe Biden označil za domáci terorizmus. Incidenty, ako napríklad zapálenie servisu Tesla v Las Vegas, ukazujú, že značka čelí kritike nielen na trhu, ale aj zo strany verejnosti.
Príliš veľké očakávania?
Podľa odborníkov Tesla možno preceňovala dopyt po Cybertrucku. Zákazníci očakávali kvalitný a cenovo dostupný model, no namiesto toho dostali drahé vozidlo s chybami. Pridali sa k tomu vysoké očakávania verejnosti, sľuby spoločnosti a marketing, ktorý, zdá sa, tentokrát na plnej čiare zlyhal.
Čínsky BYD ako víťaz
Kým Tesla bojuje s vlastnými problémami, čínska značka BYD jej preberá zákazníkov. Vďaka kombinácii elektrických a hybridných modelov, ktoré sú v Číne podporované štátnymi dotáciami, sa BYD stala absolútnym lídrom na trhu. Tesla naopak zostáva verná výrobe čisto elektrických vozidiel, čo jej v konkurenčnom boji nepridáva body.

Foto: shutterstock.com/Photo Agency
Budúcnosť Tesly: Nádej alebo úpadok?
Tesla čelí výzvam, aké ešte nezažila. Neúspech Cybertrucku, politické napätie a konkurencia na každom kroku jej znemožňujú udržať si tempo. Otázkou zostáva, či sa Elon Muskovi podarí obnoviť dôveru zákazníkov a vrátiť svoju značku na vrchol, alebo či sa Tesla ocitne v úzadí.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Tesla šokuje! Predstavila najlacnejší Cybertruck – Stojí menej ako očakávate!
Čínske elektromobily nabíjajú rýchlejšie, než si stihnete kúpiť kávu.
Prečo je v lietadlách tak chladno? Pravda, ktorá vás prekvapí!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.