23.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jonathan Weiss).
Automobilka Chrysler, ktorá tento rok oslávi 100 rokov, sa nachádza v najkrehkejšej fáze svojej histórie. Napriek úpadku predajov a neistote v domovských Spojených štátoch sa značka nevzdáva. Stellantis sľubuje tri nové modely, ktoré majú obrátiť kormidlo jej osudu a vrátiť Chrysler na cestu slávy.

Foto: shutterstock.com/Jonathan Weiss
Automobilová legenda na križovatke dejín
Chrysler, ikonická značka amerického automobilového priemyslu, oslávi svoje sté výročie 6. júna 2025. No namiesto osláv triumfov sa automobilka ocitá v ťažkej situácii. Jej predaje v posledných rokoch dramaticky klesli – z viac ako 600-tisíc predaných vozidiel v roku 2005 na menej ako 125-tisíc v roku 2024. To predstavuje takmer 80 % pokles a signalizuje, že značka bojuje o svoje prežitie.
Trojica nových modelov ako nádej na obrat
Napriek depresívnym číslam Chrysler plánuje veľký návrat. Stellantis, pod ktorého krídla značka patrí, potvrdil tri nové modely, ktoré by mohli znovu vzbudiť záujem o túto slávnu automobilku.
Prvým z nich bude modernizovaný Chrysler Pacifica, ktorý by mal uzrieť svetlo sveta v roku 2026. Tento model ponúkne nové hybridné pohonné jednotky a neskôr aj plne elektrickú verziu, čím sa značka prispôsobí nárokom na ekologickú mobilitu a zachová si zároveň aj verziu s benzínovým motorom – aspoň do konca tejto dekády.

Foto: youtube.com/@AutoYaINTERIOR
Rok 2026 má byť kľúčový aj z iného dôvodu. Chrysler plánuje uviesť nové veľké SUV crossover, ktorý má zaplniť prázdne miesto po modeli Aspen. Tento nový crossover má byť ponúkaný v hybridnej aj elektrickej verzii a podľa prvých ohlasov z dielne Stellantis sú predajcovia nadšení z tejto vízie rozšírenia portfólia značky.
Tretí model, ktorého predpokladané uvedenie je stanovené na rok 2027, ostáva zahalený tajomstvom. Známe je iba to, že bude inšpirovaný futuristickým konceptom Halcyon. Tento koncept predstavuje elegantný a aerodynamický sedan, ktorý by mohol byť návratom Chrysleru k segmentu sedanov.
Prežije Chrysler svoje druhé narodenie?
Stellantis neplánuje vzdať boj o Chrysler, aj keď značka čelí obrovským výzvam. Na domácom americkom trhu v posledných rokoch stratila významnú časť svojej zákazníckej základne, čo následne prinútilo spoločnosť uskutočniť zásadné zmeny vo vedení. Aj napriek tomu sa z Chrysleru nechystajú vystúpiť z hry.
Podľa slov výkonného riaditeľa značky Chrisa Feuella sa značka sústredí na „vzrušujúce nové uvedenia“, ktoré by mohli priniesť Chrysleru nový vietor do plachiet. Otázkou ostáva, či sa táto stratégia ukáže ako úspešná, alebo či značka, ktorá má na svojom konte desiatky ikonických modelov, postupne zanikne v tieni konkurencie.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nové Subaru Solterra 2026 prináša vyšší výkon, väčší dojazd a nový dizajn!
SUV budúcnosti? Genesis predstavuje koncept, na ktorý sa nezabúda
Subaru Outback Wilderness 2026: Dobrodružstvo má nové meno!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.